• 02129123462
  • آدرس: تهران، میدان اقدسیه، خیابان اراج، خیابان 22 بهمن، روبروی بیمارستان نیکان، پلی کلینیک فوق تخصصی نیکان، طبقه 4
هزینه تعویض مفصل لگن چقدر است؟

هزینه تعویض مفصل لگن چقدر است؟

مدت مطالعه: دقیقه
نویسنده: تیم محتوا
بروز رسانی : ۲۰ دی ۱۴۰۲

مطمئنا هزینه تعویض مفصل لگن ذهن شخصی که بنا به تجویز متخصص ارتوپدی تصمیم به انجام این جراحی را دارد، مشغول می سازد. در نظر داشته باشید که باید موارد متعددی را در تعیین هزینه ها د رنظر داشته باشیم.

چه عواملی در تعیین قیمت تعویض مفصل لگن تاثیرگذارند؟

مطمئنا هزینه تعویض مفصل لگن ذهن شخصی که بنا به تجویز متخصص ارتوپدی تصمیم به انجام این جراحی را دارد، مشغول می سازد. در این مقاله به عوامل تاثیرگذار در تعیین نهایی هزینه تعویض مفصل لگن می پردازیم.

فیلم تعویض مفصل ران

بسیاری از بیمارانی که کاندید عمل تعویض مفصل لگن می باشند، تمایل به آگاهی پیدا کردن از روند جراحی و دیدن فیلم تعویض مفصل لگن دارند. در این قسمت نمونه ای عمل تعویض مفصل لگن را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

 

عوارض تعویض مفصل لگن

کهولت سن و یا پوکی استخوان منشاء بسیاری از بیماری های مفصلی می باشد. با این حال ممکن است هر فردی در هر سنی بنا به دلایل متعددی دچار عارضه های استخوانی شود.

اگر شدت آسیب دیدگی مفصل لگن به حدی باشد که با راهکارهای غیرتهاجمی درمان نشود و مفصل کارایی و عملکرد طبیعی خود را بدست نیاورد، متخصص ارتوپدی؛ جراحی تعویض مفصل لگن را برای رفع عوارض موجود، تجویز می نماید.

همانطور که در مقاله ی تعویض مفصل لگن بیان شده است؛ این جراحی دارای حساسیت بالایی می باشد و باید زیر نظر جراح حاذق و زبردست صورت گیرد. به یاد داشته باشید نحوه ی انجام این جراحی و همچنین جنس پروتز مورد استفاده نقش بسیار مهمی در نتایج حاصل از عمل تعویض مفصل لگن دارد.

بالعکس اگر جراحی تعویض مفصل به صورت نادرست و با استفاده از پروتزهای نامرغوب انجام شود ممکن است شاهد عوارض نامطلوبی مانند عفونت مفصل تعویض شده باشیم.

بنابراین توصیه می شود تا با انتخاب بهترین جراح تعویض مفصل لگن، عمل موفقیت آمیز و بدون عارضه ای را به خود و یا عزیزانتان هدیه دهید.

جراحی تعویض مفصل لگن

هزینه جراحی تعویض مفصل لگن

مراقبت های بعد از عمل تعویض مفصل لگن

فردی که جراحی تعویض مفصل لگن انجام داده است باید نکات مراقبتی را مد نظر قرار دهد تا روند بهبودی خود را تسریع بخشد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ی مراقبت های بعد از جراحی تعویض مفصل لگن مراجعه نمایید.

  • نحوه ی خوابیدن بعد از تعویض مفصل لگن

چگونه خوابیدن بعد از جراحی تعویض مفصل لگن سوال بسیاری از بیمارانی می باشد که این جراحی را انجام داده اند. همانطور که در مطالب فوق بیان شد؛ رعایت یک سری نکات مراقبتی می تواند دوره ی نقاهت بعد از جراحی را کوتاه و روند بهبودی را سرعت بخشد.

حتما بخوانید: نحوه خوابیدن بعد از جراحی تعویض مفصل لگن

قیمت مفصل مصنوعی لگن چقدر است

جنس و کیفیت پروتز مورد استفاده در طی جراحی تعویض مفصل لگن یکی از عوامل تاثیرگذار در برآورد نهایی هزینه ی جراحی تعویض مفصل لگن می باشد.

اگر جنس پروتز مورد استفاده مناسب باشد، نتایج حاصل از جراحی نیز رضایت بخش خواهد بود. همچنین استفاده از پروتزهای مرغوب و با کیفیت باعث جلوگیری از عوارض نامطلوبی مانند: در رفتگی مفصل لگن، عفونت و ... می شود.

نتیجه گیری

برای تعیین نهایی هزینه جراحی تعویض مفصل لگن باید موارد زیر را مد نظر قرار داد:

  • جنس و کیفیت پروتز مورد استفاده
  • دستمزد جراح (روش کار جراح مربوطه)
  • شدت آسیب دیدگی مفصل
  • شدت آسیب های جانبی و ...

مطالب مشابه

بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی
بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی

قرص و دارو‌هایی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود نقش اساسی در کنترل پیشرفت و علائم این بیماری دارند. شروع درمان بلافاصله پس از تشخیص مؤثرتر است و بهترین مراقبت‌های پزشکی، ترکیبی از داروهای آرتریت روماتوئید با روش‌های درمانی دیگر است.

انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی
انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی

انواع بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی هستند که گروه‌های سنی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ازنظر شدت در افراد مختلف به‌شکلی متفاوت بروز پیدا می کنند. اختلالات روماتیسمی به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی
حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی

تمرینات ورزشی برای اصلاح زانوی ضربدری به فرد در درمان پای ضربدری کمک می‌کند. این تمرینات به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای اصلاح زانوی ضربدری در نظر گرفته می‌شود.

چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟
چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟

تنها راه کاهش درد آرتروز زانو مصرف دارو‌ها نیست. بلکه می‌توانید با تغییری اندک در سبک زندگی خود به کاهش درد ناشی از آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی کمک کنید.

آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟
آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟

آرتروز یا استئوآرتریت (OA) همیشه ارثی نیست، اما کارشناسان معتقدند ممکن است جزئی ژنتیکی وجود داشته باشد که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. درحالی‌که ژنتیک در افزایش خطر ابتلا به آرتروز نقش دارد، این بیماری ارثی نیست.

آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟
آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟

سن ابتلا به آرتروز زانو به روش زندگی و ژنتیک بستگی دارد. افراد مسن‌تر، چاق یا افرادی که دچار آسیب‌دیدگی مفصل هستند بیشتر درمعرض خطر آرتروز قرار دارند اما این بیماری بر جوانان نیز تأثیر می‌گذارد.

مراقبت بعد از جراحی پارگی مینیسک زانو
مراقبت بعد از جراحی پارگی مینیسک زانو

یکی از نکات مهم بعد از عمل جراحی مینیسک، مراقبت از زانو برای تسریع روند بهبودی و موفقیت کامل در عمل جراحی است. درواقع استراحت و رعایت نکات بهداشتی در طول دوره نقاهت تأثیر قابل توجهی بر پیشرفت بیمار می‌گذارند.

صدا دادن زانو بعد از عمل تعویض مفصل
صدا دادن زانو بعد از عمل تعویض مفصل

صدا دادن زانو یکی از عوارض جانبی بسیار طبیعی عمل تعویض مفصل زانو است. صدایی که می‌شنوید به احتمال زیاد ناشی از قسمت‌های فلزی یا پلاستیکی مفصل تعویض‌شده زانو است.

استفاده از زانوبند (بریس) بعد از جراحی زانو
استفاده از زانوبند (بریس) بعد از جراحی زانو

استفاده از زانوبند بعد از عمل تعویض مفصل زانو به موارد فردی و توصیه‌های پزشک بستگی دارد. انواع مختلف زانوبند با جنس‌های مختلف و عملکردهای منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند که پزشک با توجه به شرایط بیمار یکی از آن‌ها را پیشنهاد می‌دهد

دامنه حرکتی بعد از تعویض مفصل لگن
دامنه حرکتی بعد از تعویض مفصل لگن

دامنه حرکتی لگن توسط مفصل گوی و کاسه‌ای (مفصل توپی) که از استخوان ران (فمور) و لگن تشکیل شده است، تعیین می‌شود. عمل جراحی تعویض مفصل لگن به بهبود دامنه حرکتی کمک می‌کند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×