• 02129123462
  • آدرس: تهران، میدان اقدسیه، خیابان اراج، خیابان 22 بهمن، روبروی بیمارستان نیکان، پلی کلینیک فوق تخصصی نیکان، طبقه 4
جراحی تعویض مفصل زانو در بیماران دیابتی چگونه انجام می شود؟

جراحی تعویض مفصل زانو در بیماران دیابتی چگونه انجام می شود؟

مدت مطالعه: دقیقه
نویسنده: تیم محتوا
انتشار : ۰۳ فروردین ۱۳۹۸

جراحی تعویض مفصل زانو در بیماران دیابتی بسیار حساس است و باید زیر نظر بهترین جراح زانو انجام شود.

آیا تعویض مفصل زانو در افراد دیابتی امکان پذیر است؟

آیا افرادی که مبتلا به فشار خون و یا سایر بیماری های زمینه ای هستند، کاندید مناسبی برای جراحی تعویض مفصل زانو می باشند؟

 

با ابداع روش های نوین در عرصه ی جراحی تعویض مفصل زانو، دیگر محدوده ی سنی خاصی برای این جراحی وجود ندارد. بنابراین هر فرد در هر سنی با هر جنسیتی (بنا به تجویز جراح تعویض مفصل زانو و در نظر گرفتن شرایط و شدت آسیب دیدگی مفصل مربوطه) می تواند کاندید عمل جراحی تعویض مفصل زانو باشد.

با این حال جراح ارتوپدی تلاش خود را می کند تا افراد پایین تر از 60 سال را از طریق روش های ساده تر مانند فیزیوتراپی و تغییر سبک زندگی، یا کمک گرفتن از تکنیک های کم تهاجمی مانند: آرتروسکوپی مفصل زانو، تحت درمان قرار دهد.

اما اگر روش های مذکور تاثیری در درمان عوارض موجود نداشته باشند، عمل جراحی تعویض مفصل زانو در اولویت درمانی قرار می گیرد.

تعویض مفصل زانو

جراحی تعویض مفصل زانو در سنین بالا

 

تعویض مفصل زانو در سنین بالا

آیا تعویض مفصل زانو در افراد مسن (بالاتر از 80 سال) امکان پذیر است؟  مطمئنا تعداد بیماری های زمینه ای با گذر زمان و افزایش سن نیز بیشتر می شود. بنابراین ممکن است این سوال نظرتان را جلب کند که، آیا جراحی تعویض مفصل زانو در افراد دیابتی، عوارضی به همراه دارد؟

پاسخ به سوال فوق منفی می باشد. امروزه با گسترش تکنولوژی و پیشرفت دانش پزشکی، راهکارهای موثری در کنترل بیماری های زمینه ای پدید آمده اند.

بنابراین بیماری هایی همچون: دیابت، فشارخون و... اختلالی در روند جراحی تعویض مفصل زانو ایجاد نمی کنند.

عمل تعویض مفصل زانو چقدر طول میکشد

شاید با شنیدن نام جراحی تعویض مفصل زانو به این فکر کنید که این عمل آنقدر پیچیده می باشد که ممکن است ساعت ها به طول انجامد!! اما در حقیقت اینگونه نیست.

  • اکثر عمل های جراحی تعویض مفصل زانو در شرایط مناسب در محدوده ی زمانی بین 45 تا 50 دقیقه به طول می انجامد.

تمامی شرایط بیمار قبل از عمل جراحی مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. در طی بررسی های مورد نیاز، قند خون بیمار کنترل می شود و از نظر قلبی نیز آمادگی لازم برای عمل جراحی را پیدا می کند.

ما در اغلب موارد افراد مسن را با اعمال بی حسی تحت عمل جراحی قرار می دهیم، بنابراین فرد دچار عوارض بعد از بیهوشی نیز، نخواهد شد و معمولا  فردای جراحی تعویض مفصل زانو مرخص می شوند.

تعویض مفصل زانو در افراد دیابتی

جراحی تعویض مفصل زانو در افراد مبتلا به دیابت

دانستنی های بعد از عمل تعویض مفصل زانو

مراقبت های بعد از عمل تعویض مفصل زانو تاثیر بسزایی در نتایج حاصل از این جراحی دارند. بنابراین توصیه ی ما به بیماران عزیز این است تا با دقت به نکات گوشزد شده از سوی جراح خود توجه کنند.

وزن بالا اثر تخریبی در مفصل های کاربردی مانند زانو ها دارند. همانطور که وزن بالا می تواند مفصل زانوی سالم را تخریب کند، اثرات سوئی در مفصل تعویض شده نیز دارد.

بنابراین توصیه ی ما به بیماران عزیز مبتلا به دیابت و سایر بیماری های زمینه ای این است که در جهت رسیدن به وزن ایده آل تلاش کنند تا از آسیب دیدن مفصل تعویض شده ی خود، جلوگیری کنند.

چکیده مطلب

با توجه به مطالب فوق میتوان به این نتیجه رسید که جراحی تعویض مفصل زانو در افراد دیابتی مشکلی ندارد. زیرا آسیب دیدگی شدید مفصل زانو می تواند باعث کاهش کیفیت زندگی افراد مسن و یا افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت و ... شود. بنابراین جراحی تعویض مفصل زانو راهی برای برطرف ساختن عوارض ناشی از آسیب دیدگی زانو و تقویت کیفیت زندگی در این افراد می باشد.


مطالب مشابه

علت زانودرد در چهل سالگی چیست و چطور درمان می شود؟
علت زانودرد در چهل سالگی چیست و چطور درمان می شود؟

با افزایش سن، درد زانو به‌طور طبیعی ایجاد می‌شود. بااین‌حال، سن تنها عامل پشت زانودرد نیست. امروزه حتی افراد 30 تا 40 ساله نیز درد زانو را تجربه می‌کنند که بیشتر به‌دلیل اضافه‌وزن و سبک زندگی کم‌تحرک است.

داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی
داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی

گاباپنتین به ندرت برای درمان آرتروز تجویز می‌شود. بااین‌حال، ممکن است زمانی تجویز شود که سایر داروها شکست خورده باشند، یا کسی نتواند سایر درمان‌های توصیه‌شده را مصرف کند.

غذاهای مضر برای آرتروز
غذاهای مضر برای آرتروز

اگر آرتروز دارید، باید بدانید رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر سلامتی شما می‌گذارد. برخی غذاها مانند شکر، نمک، لبنیات و ... برای آرتروز مضر هستند و اغلب منجر به التهاب، تحریک بیماری و تشدید درد می‌شوند.

عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.
عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.

عدم درمان روماتیسم مفصلی اثرات گسترده‌ای بر روی بدن می‌گذارد. این بیماری علاوه بر مفاصل بر پوست، مغز، قلب و سایر نواحی نیز تأثیر می‌گذارد. در عین حال مصرف داروهای مختلف نیز می‌تواند عوارض جانبی دیگری در سراسر بدن ایجاد کند.

علت بیماری روماتیسم چیست؟
علت بیماری روماتیسم چیست؟

روماتیسم به علت های مختلف ازجمله افزایش سن، ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک و ... اتفاق میفتد. آرتریت روماتوئید (روماتیسم) نوعی بیماری خودایمنی است که می‌تواند باعث درد، تورم و سفتی مفاصل شود.

بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی
بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی

قرص و دارو‌هایی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود نقش اساسی در کنترل پیشرفت و علائم این بیماری دارند. شروع درمان بلافاصله پس از تشخیص مؤثرتر است و بهترین مراقبت‌های پزشکی، ترکیبی از داروهای آرتریت روماتوئید با روش‌های درمانی دیگر است.

انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی
انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی

انواع بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی هستند که گروه‌های سنی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ازنظر شدت در افراد مختلف به‌شکلی متفاوت بروز پیدا می کنند. اختلالات روماتیسمی به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی
حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی

تمرینات ورزشی برای اصلاح زانوی ضربدری به فرد در درمان پای ضربدری کمک می‌کند. این تمرینات به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای اصلاح زانوی ضربدری در نظر گرفته می‌شود.

چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟
چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟

تنها راه کاهش درد آرتروز زانو مصرف دارو‌ها نیست. بلکه می‌توانید با تغییری اندک در سبک زندگی خود به کاهش درد ناشی از آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی کمک کنید.

آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟
آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟

آرتروز یا استئوآرتریت (OA) همیشه ارثی نیست، اما کارشناسان معتقدند ممکن است جزئی ژنتیکی وجود داشته باشد که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. درحالی‌که ژنتیک در افزایش خطر ابتلا به آرتروز نقش دارد، این بیماری ارثی نیست.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×