• 02129123462
  • آدرس: تهران، میدان اقدسیه، خیابان اراج، خیابان 22 بهمن، روبروی بیمارستان نیکان، پلی کلینیک فوق تخصصی نیکان، طبقه 4
مهم ترین علت درد استخوان پا که به آن بی توجهیم

مهم ترین علت درد استخوان پا که به آن بی توجهیم

مدت مطالعه: دقیقه
نویسنده: تیم محتوا
بروز رسانی : ۲۱ دی ۱۴۰۲

بیماری ها و مشکلات مربوط به استخوان از اصلی ترین علت های درد استخوان پا هستند که می توانند باعث بروز درد و همچنین تغییر در عملکرد استخوان شوند.

به هر نوع ناراحتی، احساس درد در یک یا چند نقطه استخوان، درد استخوان گفته می شود که این نوع درد با دردهای عضلانی و مفصلی متفاوت است. بیماری ها و مشکلات مربوط به استخوان از اصلی ترین علت درد استخوان هستند که می توانند باعث بروز درد و همچنین تغییر در عملکرد استخوان شوند.

مهم ترین عوامل و علت ایجاد کننده درد استخوان پا

از شایع ترین بیماری ها و عواملی که موجب درد در استخوان می شود شامل:

آسیب دیدن استخوان

تصادفات رانندگی، زمین خوردن از شایع ترین علت درد استخوان است که این درد با تورم و دردهای شدیدی در مفصل همراه است. درد استخوان زمانی به شدیدترین حالت خود می رسد که این صدمات به شکل شکستگی استخوان خود را نشان دهد.

عفونت استخوان

عفونت استخوان خود را از راه جریان خون و بافت های مجاور به استخوان می رساند و باعث آلودگی بافت های استخوانی می شود. البته آسیب دیدگی نیز می تواند در بروز آسیب دیدگی و ورود میکروب به استخوان دخیل باشد. افراد سیگاری و افراد دیابتی بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به عفونت استخوان قرار دارند.

دردهای استخوان ناشی از عفونت علاوه بر درد با تب و بدن درد و خستگی شدید در ناحیه اطراف عفونت ظاهر می شود.

 

حتما مطالعه کنید : بهبودی و نشانه های جوش خوردن استخوان شکسته

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز استخوان

استخوان های بدن برای اینکه قوی و محکم بماند به انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد از این رو در مواردی ممکن است؛ درد استخوان از کمبود ویتامین ها منشا بگیرد. ویتامین هایی از جمله A،Cو ویتامین دی از جمله ویتامین هایی هستند که کمبود آنها در سلامت استخوان تاثیرگذار است.

پوکی استخوان

پوکی استخوان یکی از مهم ترین علامت درد استخوان است زیرا این بیماری با تاثیری که وضعیت استخوان ها دارد؛ باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می شود. با اینکه شروع پوکی استخوان در سال های اول بدون علامت است اما با شدت گرفتن بیماری ممکن است بیمار دچار شکستگی شودکه همین عامل موجب بروز دردهای شدید و غیرقابل تحمل در استخوان می شود.

اختلال در خونرسانی

اختلال در خونرسانی، بافت مردگی بی خونی و یا آواسکولار نکروز نوعی بیماری است که در آن سلول های استخوان به علت اختلال در خونرسانی درست به این سلول ها می میرند.

استخوان یک بافت زنده است از این رو همچون دیگر اجزای بدن برای ادامه فعالیت نیاز به اکسیژن و خون دارد. استخوان ها بدون خون سلول های استخوانی به سرعت می میرند و دچار فروپاشی می شود.

سرطان استخوان

خوشبختانه احتمال بروز درد استخوان به دنبال سرطان بسیار کم و محدود است زیرا این نوع سرطان بسیار نادر است و تنها یک درصد از کل موارد سرطان را در بر می گیرد. استخوان درد همراه با تورم و حساس شدگی در ناحیه استخوان درگیر و خستگی مفرط از شایع ترین علائم سرطان استخوان که با مراجعه سریع هنگام به متخصص می توان از شدت گرفتن آن پیشگیری کرد.

 

علت استخوان درد صبحگاهی

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که وقتی صبح ها از خواب بیدار می شود؛ درد های غیرمنتظره ای در استخوان های خود از جمله پاها احساس می کنید؛ باید به شما بگوییم این دردها در اغلب موارد چیز نگران کننده نیستند و غالبا به دلیل کاهش گردش خون بوجود می آیند و سریعا برطرف می شوند.

از شایع ترین دلایل درد استخوان صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب می توان به:

  • بی تحرکی و کمبود فعالیت های بدنی روزانه
  • داشتن اضافه وزن
  • داشتن رژیم غذایی نامناسب
  • کمبود خواب
  • خوابیدن در محیط سرد و مرطوب
  • روماتیسم مفصلی (از آنجایی که روماتیسم نوعی بیماری التهابی بوده و با درد و تورم در مفاصل همراه است، از این رو یکی از علائم بروز این بیماری خشکی صبحگاهی مفاصل بدن و درد های استخوانی است، یعنی فرد زمانی که از خواب بیدار می‌شود، نمی‌تواند به راحتی حرکت کند و احساس سفتی و خشکی در مفاصل دارد.)

شایع ترین مشخصات، علائم و نشانه های درد استخوان

با اینکه شیوع دردهای استخوانی کمتر از دردهای عضلانی است اما از آنجایی که دردهای استخوانی بسیار واضح تر و مشخص تر از دردهای مفصلی است تشخیص آن آسان تر است.

و با بررسی علائم و نشانه ها می توان تا حدودی به وجود این عارضه پی برد. اما علائم این نوع درد بسته به نوع عارضه متفاوت است که از مهم ترین علائم آن می توان به این موار اشاره کرد:

  • کبودی، تورم و تغییر شکل پیدا کردن استخوان
  • بروز اختلالاتی در خواب، گرفتگی عضلانی و ضعف و خستگی
  • خمیده شدن و کوتاه شدن قد در طول زمان
  • بی حسی یا سوزش در قسمت های مختلف
  • از دست دادن عملکرد مفاصل و ضعف
  • عفونت و قرمزی در محل عفونت استخوان

 

راه های تشخیص درد استخوان

تشخیص علت درد استخوان بسیار اهمیت دارد زیرا تا زمانی که علت درد مشخص نشود پزشک متخصص نمی تواند روش درمانی درستی را انتخاب کند.

 راه های تشخیص درد استخوان

 

زمانی که شما به علت درد استخوان به پزشک مراجعه کنید؛ پزشک مورد نظر برای تشخیص بیماری شما چنین اقداماتی را انجام می دهد. از جمله راههای تشخیص درد استخوان:

معاینه بالینی بیمار

در حین انجام معاینه بالینی بیمار به منظور تشخیص علت درد استخوان، پزشک پس از بررسی تست های فیزیکی و سوابق بیمار ممکن است چنین سوالاتی را از بیمار بپرسد که این سوالات شامل:

در کدام بخش از استخوان درد را احساس می کنید

آیا درد شما به مرور زمان بدتر شده است

آیا همراه با درد استخوان علائم دیگری نیز برای شما ظاهر شده است یا خیر

بررسی آزمایشات و تست های تصویربرداری

در صورتی که پزشک مشکوک شود علت درد استخوان شما کمبود ویتامین و یا عفونت است؛ ممکن است برای شما یک آزمایش خون بنویسید. آزمایش خون به طور دقیق عفونت و کمبود مواد معدنی و ویتامین ها را مشخص می کند.

همچنین در مورادی ممکن است در کنار برررسی آزمایش ها، چندین تست تصویربرداری را نیز بررسی کند که این روش ها شامل موارد زیر هستند:

  • سی تی اسکن
  • ام آر آی از استخوان
     

روش های درمان درد استخوان

پزشک پس از تشخیص دقیق علت درد استخوان، نوع روش درمانی را انتخاب می کند. در مرحله اول درمان درد استخوان پزشک از روش های درمانی ساده و کم تهاجمی همچون استراحت دادن، استفاده از داروهای مسکن و ... استفاده می نمایند.

البته انتخاب روش درمانی بسته به علت درد استخوان متفاوت است برای مثال در صورتی که علت درد به دلیل عفونت استخوان باشد؛ پزشک یکسری داروهای آنتی بیوتیک را برای بیمار تجویز می نماید.

از جمله روش های درمان درد استخوان شامل:

دارو درمانی

داروهای مسکن، دارو آنتی بیوتیک و دارو های مکمل غذایی از جمله دارو هایی رایجی هستند که پزشکان برای کاهش درد بیماری تجویز می کنند.

اگر به عفونت استخوان مبتلا باشید پزشک دارو های آنتی بیوتیک تجویز می کند. در غیر این صورت تنها از داروهای مسکن همچون ایبوپروفن، استامینوفن برای کاهش درد استفاده می نماید.

همچنین در مورادی که علت درد استخوان، پوکی استخوان و کم بودن سطح ویتامین دی و کلسیم بدن باشد پزشک برای جبران کمبود مواد معدنی از مکمل های دارویی و غذایی استفاده می کند.

عمل جراحی

در مورادی که قسمتی از استخوان به دلیل عفونت و یا سرطان از بین رفته باشد؛ بیمار نیاز به جراحی پیدا می کند. همچنین از روش جراحی برای جاانداختن شکستگی و تومورهای ایجاد شده بر اثر سرطان استفاده می شود. به طور کلی از روش جراحی برای درمان آسیب های حاد استخوان استفاده می شود تا به وسیله آن از بدتر شدن شرایط و درد بیمار کاسته شود.

راههای پیشگیری از درد استخوان

اگر به زندگی بیماران و افرادی که دچار دردهای استخوانی شده اند؛ توجه کنید خواهید دید که این بیماری به دنبال فاکتورهای غلطی همچون سبک غلط زندگی، چاقی و بی تحرکی بروز پیدا کرده است. پس می توان گفت پیشگیری از این بیماری شدنی است.

از جمله راه های پیشگیری از درد استخوان شامل:

مصرف غذاهای سرشار از مواد معدنی  و ویتامین ها

شما برای داشتن استخوان قوی شما به کلسیم و ویتامینی نظیر ویتامین دی احتیاج دارید. بدن بدون ویتامین دی توانایی جذب کلسیم را ندارد پس وجود ویتامین دی برای سلامت استخوان ها نیز بسیار ضروری است.

پیشگیری از بی تحرکی و ورزش کردن

ورزش بویژه کار کردن با وزنه به تقویت استخوان و ترکیب شدن کلسیم و مواد معدنی دیگر در استخوان برای افزایش قدرت و استحکام آنها بسیار موثر است. پیاده روی سریع، دویدن، یوگا از بهترین حرکات ورزشی هستند که برای تقویت استخوان بکار گرفته می شوند.

حفظ وضعیت بدنی مناسب

اگر توجه کرده باشید عموما اغلب افراد در فصل های سرد سال بیشتر به دردهای استخوانی دچار می شوند به همین جهت پیشنهاد می شود در فصل های سرد سال با پوشیدن لباس های ضخیم استخوان های خود را بپوشانید و از انجام حرکات سریع و تندی که فشار زیادی را به مفصل وارد می کند خودداری کنید.

 

5 راه خودمراقبتی برای پیشگیری و درمان درد استخوان

5 راه خودمراقبتی برای پیشگیری و درمان درد استخوان

اگر با مفهوم خودمراقبتی آشنایی داشته باشید، می‌دانید که چه تأثیر شگفت‌انگیزی بر پیشگیری و حتی درمان درد استخوان پا و سایر دردها می‌گذارد. در این بخش، پنج راه خودمراقبتی درجه‌یک توصیه می‌کنیم که به‌راحتی می‌توانید انجام بدهید:

 

1. فعال باشید

شاید اهل ورزش نباشید، یا بگویید پایم درد می‌کند، چطوری ورزش کنم! اما باید بدانید بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که فعالیت بدنی یکی از تأثیرگذارترین راه‌ها برای بهبود کیفیت زندگی است.

ورزش انرژی را افزایش می‌دهد، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را تقویت می‌کند و به انعطاف‌پذیری مفاصل کمک می‌کند. تمرینات مقاومتی هم عضلات را قوی‌تر می‌کنند و از درد استخوان جلوگیری خواهند کرد.

 

2. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

مطالعات تخصصی نشان می‌دهد که خوراکی‌های مغذی، به کاهش علائم و درد استخوان پا کمک می‌کنند. غذاهای سرشار از ویتامین سی، به‌ویژه میوه‌ها و سبزیجات، بسیار مفید هستند.

اسیدهای چرب امگا3 در ماهی و روغن ماهی هم درد استخوان را تسکین می‌دهند. پس اگر سابقه دردهای استخوانی دارید، به رژیم غذایی سالم و متعادلی شامل میوه و سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم‌چرب، ماهی و گوشت بدون چربی فکر کنید.

 

3. اضافه وزن خود را کاهش بدهید

وزن اضافی، فشار زیادی به مفاصل تحمل‌کننده وزن، مانند زانوها، ستون فقرات، باسن، مچ پا و پا می‌آورد و باعث درد استخوان می‌شود. پس کاهش وزن را خیلی جدی بگیرید!

 

4. خوب بخوابید

خواب شبانه خوب و راحت، برای مقابله با درد استخوان و استرس ناشی از آن خیلی مفید است. برای بهتر خوابیدن، ساعت مشخصی برای خواب داشته باشید. وسایلی مانند تلویزیون و کامپیوتر را هم از اتاق خواب خود خارج کنید.

اگر درد استخوان پا دارید و در رختخواب ناراحت هستید، از بالش مناسبی برای کاهش فشار روی مفاصل دردناک استفاده کنید. اگر هم مشکل همیشگی برای خواب دارید، حتما با پزشک مشورت کنید.

 

5. مثبت‌اندیش باشید

دیدگاه ذهنی انسان، تأثیر زیادی بر احساس و عملکردش دارد. تا جای ممکن، سعی کنید کارهایی را انجام بدهید که از آن‌ها لذت می‌برید.

شاید باورش سخت باشد، ولی وقت گذراندن با دوستان خوب، سرگرمی‌های جذاب و سرشار شدن از حس خوب، روی کاهش درد استخوان تأثیر دارند! به‌جای درد و ناتوانی، روی توانایی‌ها تمرکز کنید.

 

منبع :

webmd.com


مطالب مشابه

داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی
داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی

گاباپنتین به ندرت برای درمان آرتروز تجویز می‌شود. بااین‌حال، ممکن است زمانی تجویز شود که سایر داروها شکست خورده باشند، یا کسی نتواند سایر درمان‌های توصیه‌شده را مصرف کند.

غذاهای مضر برای آرتروز
غذاهای مضر برای آرتروز

اگر آرتروز دارید، باید بدانید رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر سلامتی شما می‌گذارد. برخی غذاها مانند شکر، نمک، لبنیات و ... برای آرتروز مضر هستند و اغلب منجر به التهاب، تحریک بیماری و تشدید درد می‌شوند.

عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.
عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.

عدم درمان روماتیسم مفصلی اثرات گسترده‌ای بر روی بدن می‌گذارد. این بیماری علاوه بر مفاصل بر پوست، مغز، قلب و سایر نواحی نیز تأثیر می‌گذارد. در عین حال مصرف داروهای مختلف نیز می‌تواند عوارض جانبی دیگری در سراسر بدن ایجاد کند.

علت بیماری روماتیسم چیست؟
علت بیماری روماتیسم چیست؟

روماتیسم به علت های مختلف ازجمله افزایش سن، ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک و ... اتفاق میفتد. آرتریت روماتوئید (روماتیسم) نوعی بیماری خودایمنی است که می‌تواند باعث درد، تورم و سفتی مفاصل شود.

بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی
بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی

قرص و دارو‌هایی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود نقش اساسی در کنترل پیشرفت و علائم این بیماری دارند. شروع درمان بلافاصله پس از تشخیص مؤثرتر است و بهترین مراقبت‌های پزشکی، ترکیبی از داروهای آرتریت روماتوئید با روش‌های درمانی دیگر است.

انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی
انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی

انواع بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی هستند که گروه‌های سنی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ازنظر شدت در افراد مختلف به‌شکلی متفاوت بروز پیدا می کنند. اختلالات روماتیسمی به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی
حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی

تمرینات ورزشی برای اصلاح زانوی ضربدری به فرد در درمان پای ضربدری کمک می‌کند. این تمرینات به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای اصلاح زانوی ضربدری در نظر گرفته می‌شود.

چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟
چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟

تنها راه کاهش درد آرتروز زانو مصرف دارو‌ها نیست. بلکه می‌توانید با تغییری اندک در سبک زندگی خود به کاهش درد ناشی از آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی کمک کنید.

آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟
آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟

آرتروز یا استئوآرتریت (OA) همیشه ارثی نیست، اما کارشناسان معتقدند ممکن است جزئی ژنتیکی وجود داشته باشد که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. درحالی‌که ژنتیک در افزایش خطر ابتلا به آرتروز نقش دارد، این بیماری ارثی نیست.

آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟
آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟

سن ابتلا به آرتروز زانو به روش زندگی و ژنتیک بستگی دارد. افراد مسن‌تر، چاق یا افرادی که دچار آسیب‌دیدگی مفصل هستند بیشتر درمعرض خطر آرتروز قرار دارند اما این بیماری بر جوانان نیز تأثیر می‌گذارد.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

  • سارا کمالی

    سلام من ۳۰ سالمه از بچگی تغذیه خوبی نداشتم و عادتای بد دارم موقع نشستن و خوابیدن ب پاهام فشار میارم یه مدت استخونای پام درد میکنه هم موقع نشستن هم موقع خواب ک پاهامو رو هم میزارم هم زانوم هم استخونه بالای ران پام درد میگیره و حتما باید بالش بزارم بین زانوهام... بنظرتون پوکی استخوانه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت این موضوع ربطی به پوکی استخوان ندارد و از نظر کمبود های ویتامینی باید بررسی شود.

  • سودابه آهنگرانی

    سلام،وقتتون بخیر،۴۸ سالمه و چندین ساله دچار گرفتگی شدید عضلات هستم و بیشتر اوقات از بالای زانو تا نوک انگشتانم احساس بی حسی خیلی کم و مور مور شدن دارم ،مدتی هم حتی در انگشتان دستم درد داشتم ،ولی با خوردن قرص استئوکر، ۹۰ درصد خوب میشم،سوالی که خدمتون داشتم ،خوردن این قرص هفته ای سه عدد ایا ضرر برام نداره؟ و دوم اینکه آیا باید آزمایش پوکی استخوان بدم ؟و اگر بخوام آزمایش کلی بدم پیش چه دکتری برم و بهشون بگم چه آزمایشهایی برام بنویسن

    مدیر سایت

    خدا قوت شما حتما باید به یک روماتولوژیست مراجعه کنید و سطح کلسیم و ویتامین D خونتون رو هم اندازه گیری بکنید.

  • حسین عابدپور

    باسلام، حدود یک ماه هست زانو درد شدید هستم تااینکه تب کردم و دارو مصرف کردم الان دو هفته هست نه مریضیم خوب می شه نه درد زانو هام طوری که بعضی شبها داغ می شم ومسکن می خورم و نمی تونم روی زانوهام بایستم.

    مدیر سایت

    خدا قوت شما حتما باید یک طیف وسیعی از آزمایشهای روماتولوژی بدید و دقیقا این آزمایش ها توسط متخصص بررسی بشه.

  • نیکویی

    سلام وقت بخیر آقای دکتر حدودا دو‌هفته ای میشه که من فوق العاده دو تا دستها و پاهام درد میکنه.ضعف داره.و هر چی مسکن میخورم فایده ای نداره.کلافم احساس خستگی میکنم انگار استخون دست و پام واقعا خورد شده انقدر دردش شدیده.

    مدیر سایت

    خدا قوت از نظر بیماری های روماتیسمی و بیماری تب مالت و کمبود های ویتامینی باید یک آزمایش کامل داده بشه.

  • هانیه هدایت نیا

    سلام من یمدتی هس که استخوان نقاط مختلف بدنم تیر میکشه و وقتیم که یکمی فشارش میدم اون نقطه بدتر درد میگیره و خیلی عجیبه مثلا یدفه شده یه نقطه از انگشته دستم یا ساعت دستم یا آرنج و بازو یا حتی پاهام بنظرتون برم دکتر !؟

    مدیر سایت

    خدا قوت یک دوره داروهای کلسیم و ویتامین D مصرف بکنید و فعلا به پزشک مراجعه نکنید.

  • ع شیخی

    با سلام. ابتدای دردم با گردن درد شروع شد طوری که موقع جابجایی گردنم صدا می داد با مصرف دارو بهتر شدم در عکس ساییدگی مهره گردن را نشان می داد چند روزی هست مفصل زانو چپم داغ شده و هر لحظه یک قسمت از استخوان هام درد کوتاهی گرفته و قطع می شود مثل زیر دنده ها. پشت کمر مفاصل انگشتان پا و دست لطفا راهنمایی کنید ۳۵ ساله هستم

    مدیر سایت

    خدا قوت بایستی ام آر آی گردن بگیرید و فیزیوتراپی گردن هم انجام بدید.

  • فاطمه فروردین

    سلام من 13 روزه عمل دیسک کردم ولی پاهام به شدت تیر می‌کشد آیا طبیعیه پلاتین گذاشتن تو کمرم خسته شدم از درد زیاد داروهامم تموم شده

    مدیر سایت

    خدا قوت این طبیعی هست و باید دوره یک ماهه شون بگذره و در ادامه هم فیزیوتراپی انجام بدید تا انشاالله برگردید به وضعیت قبل و نرمال.

  • کیمیا اسکندری

    سلام من شدیدا توی همه ی قسمتایه بدنم درد دارم از وقتی که یادمه بوده و الان واقعا برام غیر قابل تحمل شده جوری که نمیتونم یک ثانیه آروم بشینم( کمر گردن زانو انگشتها بازو کتف کف پا مچ دست و پا ران و... )سابقه ی بیماری بهجت هم در خانواده مون داریم یک نفر بهم گفت ممکنه از این بیماری هم باشه ولی از اونجایی که دکتر نمیبرنم نمیدونم واقعا باید چیکارش کنم فعالیت به اندازه کافی دارم و ۱۹سالم هست ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

    مدیر سایت

    خدا قوت شما حتما باید به روماتولوگ مراجعه کنید و از نظر دسته بیماری های روماتولوژی بررسی بشید

  • علی رام

    سلام آقای دکتر وقت بخیر. خانم من ب هنگام خواب درد شدیدی در پاها از زانو تا نوک انگشتان ودست ها از آرنج تا نوک انگشتان. گاهی هم در شانه ها میگیره. بعضا درد زیاد باعث میشه نیمه شب از خواب بپره و بی قرار بشه در حدی ک دگ نمیتونه بخوابه.. ولی عمده درد در کف دستها و کف پا هست. ممنون میشم راهنمایی کنید کنید

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد شما می تونه برای انتهای ستون فقرات باشد.

  • سمیه کاظمی

    سلام من ۳۹ سالمه . ۵ ماهه که دچار درد استخوان در بسیاری از نواحی بدنم شدم .یک سال قبل هم سوزش در نوک و کف و پشت دست و پا داشتم . نوک انگشتانم وقتی میخوام چیزی رو تایپ کنم بسیا درد میاد.احساس خستگی شدید میکنم .

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید از نظر کمبود های ویتامینی و تیروئید بررسی شوید.

  • هانیه

    سلام.من حدود دو ماهی میشه که روی پای چپم ورم کرده درد زیادی داره طوری که نمی تونم راه برم آزمایش رماتیسمم دادم ولی منفی بوده الان دو هفته ای میشه که تمام استخوانای بدنم درد میکنه از گردن و ستون فقرات گرفته تا لگن و استخونای هر دو دستم حالم خیلی بده هر چی هم مسکن می خورم اثری نداره

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید حتما در تغذیه خود تغییراتی رو بدید و حتما داروی مکمل مفصل باید استفاده بکنید.

  • yosofi

    سلام دو روزه استخوان ران و زانو ساق پام درد میکنه و احساس کوفتگی داره فقط پای چپم دلیلش چیه؟ 17 سالمه

    مدیر سایت

    خدا قوت دو روز درد اصلا نیاز به بررسی نداره و مربوط به فعالیت روزانه است.

  • سپیده حسینی

    سلام من چندروزی هست استخوان درد شدیدی دارم وقتی درد شروع میشه تب و لرز میگیرم و سردرد شدید . وقتی راه میرم دردم کمتر میشه اما‌سرپا‌نمیتونم زیاد وایسم پاهام میلرزه . بعدش ک میشینم دردم بیشتر میشه. سر انگشتای دست و پاهام وز وز میکنه . لطفا راهنماییم کنید باید چیکار کنم خیلی ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد های پراکنده و درد های کل استخوان بدن بیشتر مربوط به بیماری های ویروسی هست و شما باید با متخصص داخلی مشورت کنید.

  • عاطفه

    سلام وقت بخیر،خسته نباشین آقای دکتر من یه مدته استخوانای دستو پاهام درد میکنه استخوانهای انگشتان وساق دستام بعضی وقتا تیر میکشه حتی بچه رو نمیتونم بغلم بگیرم زود دستام خسته میشه به نظرتون علتش چی میتونه باشه؟؟

    مدیر سایت

    خدا قوت از نظر پوکی استخوان و کمبود های ویتامینی حتما باید بررسی بشید البته بیماری های روماتولوژی هم باید با آزمایش در حقیقت بررسی بشه.

  • محمد رفیع ‌زاده قهدریجانی

    سلام.از دوطبقه افتادم پایین ،لگنم شکسته و مهره پنج کمرم و استخوان های کف پاک که به شصت و انگشت بعدیش وصله از وسط شکسته. الان بعد یک ماه لگن جوش خورده اما استخوان های کف پا نه،جوش نخورده و در ضمن انگشتانه پاک یخ می‌کنه و درد بسیار زیادی میکشم.چرا انگشتانه پای شکسته من یه می‌کنه و حس میکنم خون توش جریان نداره،و چه کنم،واقعا درد دارم و دسترسی به متخصص هم ندارم،چون تو رو سالهای دور افتاده اصفهانم.ممنونم ومنتظرجواب

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید عکس رادیوگرافی مچ پا و کف پاتون رو تهیه کنید و تشریف بیارید مطب برای بررسی دقیق و نظر تخصصی دادن.

  • ترانه

    سلام من چند روزیه که استخوان دستم( ساعد تا مچ) درد می گیره دردش طوری هست انگار باد سرد بهش خورده یخ زده .چندین ساله که ورزش می کنم تا حالا اینطور نبوده به نظر شما علت چیه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت دلیل این درد می تونه این باشه که احتمالا یک حرکت ورزشی رو نامناسب انجام دادید.

  • Lavin. ghmh

    سلام خسته نباشین ببخشید من چند وقت ساق پام و روی پام به شدت درد میکنه و مویرگای کل پام بیشتر شدن‌مثل واریس همه جای پاهامو مویرگ گرفته قوزک پام ورم کرده و مویرگ جمع شده الان چند روز مچ دستم وسط کمرم درست پشت قلبم درد میکنه اون نقطه حالت بیحسی پیدا میکنه ولی بیشتر ساق پام و روی پام دردش شدیده از چی میتونه باشه

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد می تونه به خاطر تردمیل یا ورزش سنگین باشه و یک بخشیش هم به دلیل کمبود های ویتامینی هست.

  • شهباز صفوی

    باسلامخدمت جناب آقای دکتر ۱۵ ساله پیش ز ماشینی به پراید من زد که به علت نداشتن پشت سری کردن من به شدت پر ت شده عقب تا الان هر سال دردش بوده بیشتر میشه درست مهره بزرگ آخرین مهره گردنم بشدت عذابم میده خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید

    مدیر سایت

    خدا قوت برای بررسی دقیق این مشکل شما نیاز به ام آر آی ، سی تی اسکن و عکس رادیولوژی داره و اگر مشکلی باشه گاهی نیاز به جراحی و گاهی نیاز به بستن به مدت سه ماه داره.

  • رضابیگدلی

    سلام ممنون از متن بالا .استخوان اصلی رانها و استخوان اصلی بازو بصورت خطی در بالایشان درد دارند البته قابل تحمل است فعلا .اول از دست چپم و بعد پای چپم و بعد دست و پای راستم شروع به درد کردند

    مدیر سایت

    خدا قوت اگر گردن درد دارید می تونه از دیسک گردن باشه در غیر این صورت کمبود های ویتامینی رو حتما باید برطرف بکنید.

  • کریم حسینی

    سلام من نزدیک یکساله اول پاهام درد میکرد از کف پا جوری که ضعف داشتم در قسمت پاها و انگار بی حس میشدن بعد گذشت مدتی درد و بی حسی و ضعفش تا ساق و ران ادامه پیدا کرد دستامم از نوک انگشتام تا ارنجم شد ازمایش روماتیسم دوبار دادم جوابش منفی شد و ویتامین D بدنمم ۱۷ بود و حتی چندبار دکتر گیاهی رفتم گفتن پوکی استخوان داری میخاستم بدونم چیکار کنم من ۲۴ سالمه و تا حالا جاییم نشکسته حتی دررفتگی نداشتم اقای دکتر نمیدونم دقیقا چه کمبود هایی دارم پیش چه دکتری برم میدونین دردش مثلا از کف پاهام هس تا به بالا و دستامم همینطور و بدنمم گاهی اینجوری میشه دستا و پاهام به صورت قرنیه درد میکنن لطفا راهنمایی کنین

    مدیر سایت

    خدا قوت برای این مشکل شما حتما باید با متخصص مغر و اعصاب مشورت کنید و از نظر ام اس بررسی بشید.

  • حسینی

    سلام من نزدیک یکساله اول پاهام درد میکرد از کف پا جوری که ضعف داشتم در قسمت پاها و انگار بی حس میشدن بعد گذشت مدتی درد و بی حسی و ضعفش تا ساق و ران ادامه پیدا کرد دستامم از نوک انگشتام تا ارنجم شد ازمایش روماتیسم دوبار دادم جوابش منفی شد و ویتامین D بدنمم ۱۷ بود و حتی چندبار دکتر گیاهی رفتم گفتن پوکی استخوان داری میخاستم بدونم چیکار کنم من ۲۴ سالمه و تا حالا جاییم نشکسته حتی دررفتگی نداشتم اقای دکتر نمیدونم دقیقا چه کمبود هایی دارم پیش چه دکتری برم لطفا راهنمایی کنین

    مدیر سایت

    خدا قوت برای درد ران ، شما ختما باید ام آر آی کمر بگیرید و با MRI تشربف بیارید مطب برای معاینه تا کامل این موضوع بررسی بشه

  • محدثه ساکت

    سلام وقت بخیر مدت زیادی که استخوان درد دارم هم روز و هم شب همراه با تب و گاهی سردرد اما درد استخوان بشدت زیاده و تحملش سخت بیشتر استخوان پای سمت چپ درد بیشتری داره برای اینکه بتونم راحت بخوابم با شال محکم پاهامو رو میبندم تا درد کمتر بشه گاهی هم پاهام بی حس میشه دکتر مشکل چی میتونه باشه من هیجده سال هستم

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد استخوان های شما می تونه از کمبود ویتامین های گروه B باشه.

  • Sana

    سلام خسته نباشید من اول حدود دو روز استخوان دست راستم درد میکرد بعدش دست راستم خوب شد دست چپم دردش شروع شد درد از شانه تا نوک انگشتانم دستم ادامه داره می‌خواستم بدونم این درد میتونه دلیلش چی باشه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت شما حتما باید از نظر دیسک گردن بررسی بشید .

  • آرزو ابراهیمی

    سلام خدمت شما من نزدیک به سه ماه هست درد استخوانهایم شدت گرفته ..قبلا درد داشتم ولی الان دیگه تحملش برام سخت شده..از کمر پا سرشانه کتف حتی تر قوه هم درد دارم..پاهام رو دراز که میکنم پای سمت چپم را نمیتونم بلند کنم روی پای سمت راستم بگذارم.با دست بلندش میکنم انگار دارم فلج میشم ..میشه راهنماییم کنید ممنون میشم..

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید از نظر روماتیسم و بیماری های در دسته بندی روماتیسمی بررسی بشید و حتما باید یک روماتولوگ شما رو ویزیت کنه

  • مهدی شیشه چی

    سلام خسته نباشد من با کوچیک ترین برخورد استخان ساق پام خیلی درد میگره (بیشتر از حد معمول) باید چیکار کنم ؟؟؟

    مدیر سایت

    خدا قوت پریوست استخوان شما خیلی حساس است و باید با داروهایی تقویتی مثل کلسیم و ویتامین D تقویتش کنید.

  • حامد جعفرپور

    باسلام من اول پشتم درد داشتم در ناحیه بالاتر از کمر بعد از اون درد در ناحیه کشاله پا و باسن و ران میخواستم ببینم این دردت ناشی از چی هستن

    مدیر سایت

    خدا قوت احتمالا این مشکل ناشی از دیسک کمر شما باشه و بایستی ام آری آی (MRI) انجام بدید و معاینه بشید.

  • Af

    سلام خسته نباشید .مادرمن چندسال درداستخوان زانودارن هرروزم بدتراز روزقبل میشه دردش ب شدتی هست ک گریه میکنه دکترم زیادرفتن نمیدونیم چیکارکنیم دیگ ...خودش میگ درداستخوان انقدزیاد و وحشناکه گریش میگیره.لطف کنید راهنماییمون کنیدممنون میشم ازشما

    مدیر سایت

    خدا قوت درمان این مشکل در زانو کاملا مشخص هست باید عکس رادیولوژی و جراحی تعویض مفصل زانو کاملا بهبود پیدا می کنند.

  • فاطمه عطایی

    سلام من هر چند وقت یک بار یک استخوان از بدنم درد میگیرد مثلا یک ماه پیش انگشت شصت دست چپم بشدت درد میکرد و یک هفته ای طول کشید و الان زانوی چپم دچار همین مشکل شده میخواستم ببینم علتش چیه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت به نظر من باید از نظر روماتیسم باید بررسی بشه و عضلات اطراف مفصل هم باید تقویت بشه.

  • فاطمه برومند

    سلام من مدت شیش ماهه هر روز یه جا از استخون های بدنم فرقی نمیکنه دست و پا به یکباره تیر می‌کشه و این درد چن دقیقه هست بعد از بین می‌ره دردش یه جوریه ک ضعفم می‌کنه و میوفتم نمتونم خودمو نگه دارم و اینکه زانو هام به شدت درد می‌کنه همیشه، به نظرتون عادیه یا حتما باید برم دکتر

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید حتما دکتر تشریف ببرید هم استخوان ها و هم مفصل زانوتون با عکس رادیولوژی و آزمایش بررسی بشه

  • فاطمه برومند

    سلام من مدت شیش ماهه هر روز یه جا از استخون های بدنم فرقی نمیکنه دست و پا به یکباره تیر می‌کشه و این درد چن دقیقه هست بعد از بین می‌ره دردش یه جوریه ک ضعفم می‌کنه و میوفتم نمتونم خودمو نگه دارم و اینکه زانو هام به شدت درد می‌کنه همیشه، به نظرتون عادیه یا حتما باید برم دکتر

    مدیر سایت

    خدا قوت حتما از نظر روماتیسم و فیبرومیالژیا و مشکلات اعصاب باید بررسی بشه تا بتونیم تشخصی درست در این مورد داشته باشیم.

  • Fg

    سلام وقت بخير مدنى هست درد استخوان شديد دارم ، به طورى كه حتى موقع كرم زدن استخران گونم درد ميگيره كسى دست بزنه با كمترين فشار درد ميگيره ، الان كه همين طورى درد دارم

    مدیر سایت

    خدا قوت این مورد می تونه هم از کمبود های ویتامینی باشه و هم اینکه من شخصا توصیه می کنم برای این درد ها حتما مشکلات اعصاب اون مفصل هم بررسی بشه

  • زهره سلامی

    سلام ممنونم ازتوضیحاتتون من وقتی ورزش های هوازی زیادی چندوقت پشت سرهم انجام میدم بعدش بدنم خیلی دیرریکاوری میکنه وهمینطور بدنم خسته مبمونه وپشت پاهام دردمبگیره جوریکه انگار ازکوه بالارفتم وانگاررگهاش میگیره بعدش شروع میکنه درد پیچیدن تو استخونام حتی استخون صورتم احساس خستگی میکنه الانم همبنجورم و یهویی تواستخون ساق پام یا تومفصل زانو یاکمرم درد میفته وگاهی هم میفته توعضله ساق پام وجوری تیرمیکشه که خستم میکنه ممنون میشم جواب بدید

    مدیر سایت

    خدا قوت از این موارد می تونه از کمبود های ویتامینی بخصوص کمبود های ویتامینی گروه B باشه که باید حتما بررسی بشه

  • سارا

    سلام من اسخوان هایی متععدی از بدنم تیر می کشند استخون دست رانو مچ پا استخوان های انگشت دلیل این درد چی میتونه باشه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت شما در ابتدا برای این مورد باید آزمایش روماتیسم بدید

    مدیر سایت

    خدا قوت این مشکل می تواند از دلایل مشکلات عصبی ، عفونت ویروسی و موارد متعدد دیگری که باید شما به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مورد نیاز مشکل مشخص و درمان مورد نیاز شروع شود

  • ملينا

    سلام من از ٥ سالگى درد هاى شديد و بى دليل و مداوم در استخوان ساق دست و پا و زانو و آرنج دارم و متاسفانه بعد از ١٣ سال باز هم اين درد ها رو به وفور دارم و هيچ پزشكى تا الان متوجه علتش نشده جديدا باعث اسپاسم ماهيچه ساق پام هم ميشه و درد شديدى هم هست گه گاه توان فعاليت و روزمرگى رو هم از من ميگيره

    مدیر سایت

    خدا قوت برای این مورد پیشنهاد میشه حتما یک آزمایش کلی کمبود های ویتامینی بدید.

  • ملينا

    سلام من از ٥ سالگى درد هاى شديد و بى دليل و مداوم در استخران دست و پا دارم و متاسفانه بعد از ١٣ سال باز هم اين درد ها رو به وفور دارم و هيچ پزشكى تا الان متوجه علتش نشده جديدا باعث اسپاسم ماهيچه ساق پام هم ميشه

    مدیر سایت

    خدا قوت کمبود ویتامین های خانواده B هست ولی به نظر من شبی یک عدد ویتامین B1300 میل کنید کمک کننده باشه

  • ه.غ

    سلام فرزند من سه سال و نیمه چن روزه احساس درد در انگست دست و ساعد و انگشت پا و کف پا داره و هر دفعه درد در یک قینتت هست علتش چه می تونه باشه و باید به ارتوپد مراجعه کنم یا دکتر دیگه ممنون میشم پاسخ منو بدین

    مدیر سایت

    شما باید به پزشم متخصص کودکان مراجعه کنید خودشون ارجاع می دهند.

  • like the moon

    سلام دختری ۱۸ ساله ام گاهی زانوهام تیر میکشه و ورزش برام سخته به دلیل کمبود ویتامین D میتونه باشه؟

    مدیر سایت

    سلام خدا قوت حتما باید کمبود ویتامین D و کلسیم جبران بشه ، کلسیم رو یک روز درمیان و ویتامین D پنجاه هزار واحدی رو هر دو هفته مصرف کنید

  • مژده زادی

    سلام من چند روزی هست که درد استخوان روی پا ؛ یا پشت پا و انگشت شست دست دارم

    مدیر سایت

    خدا قوت این مشکل و درد می تونه از راه رفتن زیاد استخوان های کف پا باشه و می تونه از کمرتون باشه .

  • م ،ر

    سلام من ۵۰سالمه وخانم هستم خیلی ازدرد استخوانهام رنج میبرم به محض حرکت دادنشون درد احساس میکنم البته تالاسمی مینور دارم ایا ممکنه مربوط به مینور باشه ویا کمبود ویتامین هست ویا بیماری برمن ݝالب شده ؟نگرانم لطفا کمک کنید خیلی سال هست اینجوری هستم تازه نیست ولی بیشتر شده

    مدیر سایت

    خدا قوت این مورد حتما مربوط به تالاسمی مینور هست و نیاز به این دارید که کلیه ویتامین هاتون از حد معمول بیشتر تامین بشه .

  • مهرناز فرح بخش

    سلام بنده خانم ۳۲ ساله هستم .حدود۱۱ ماه که زایمان کردم...حدود۳ماه هشت که موقع خواب درد در پاهام دارم.و حدود ۱هفتس که دست ها هم استخوان هاش تیر میکشه..و دوروز هست که گردن درد هم گرفت... به تازگی ازمایش خون دادم وفقط فقر اهن داشتم و بقیه موارد اوکی بوده...حالا میخواستم علت دردهای دست و ما و گردنم رو بدونم؟؟؟؟

    مدیر سایت

    خدا قوت شما نیاز به مصرف مولتی ویتامین به ویژه کلسیم و ویتامین D دارید

  • سلطان غم

    باسلام وخسته نباشید، دوهفته ای است که استخوانهای زانو و ارنج هایم درد شدیدی دارد به گونه ای که در نشست وبرخاست و نگهداشتن اجسام با مشکل مواجه میشوم، ممنون میشوم اگر راهنماییم کنید تا کنون به دکتر در این مورد به دکتر مراجعه ننموده ام

    مدیر سایت

    خدا قوت برای این درد های شما باید داروهایی مانند کلسیم ، نوروبیون و ویتامین D مصرف بشه که این باعث میشه که این درد شما به سرعت خوب بشه.

  • محمدعلی علیزاده

    سلام ورزشکار بودم سنگین کار میکنم و وزنه میزدم یه سالی بود گذاشته بودم کنار و ورزش های هوازی میکردم یهو کمرم دردش شروع شد ۶ ماه گذشت استخوان هام درد میگیره مخصوصا آرنج هام و بعدش ساعد و پام . خیلی درد میگیره توقع نداشتم بعد اون همه ورزش اینجوری بشم که یه ورزش خیلی سبک رو هم نتونم انجام بدم

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید از نظر روماتیسم و روماتولوژی بررسی بشید.

  • حامد کریمی

    سلام و وقت بخیر.ببخشید من حدود یک ماه هست استخوان دست و پام درد میکنه.آزمایشم دادم.ویتامین نرمال و عفونتی نداره بدنم.از چی میتونه باشه؟میشه راهنمایی کنید.

    مدیر سایت

    خدا قوت شما بایستی از نظر کمبود های ویتامینی بررسی بشید.

  • مرضيه عزيزيان

    درود اقاي دكتر من بيشتر أوقات شب موقع خواب استخوان دردم شروع ميشه و هنگامي كه با روغن چرب كنم درد تسكين پيدا ميكنه علتش چي هست؟در ضمن مت هفته اي يك ويتامين D3 ٥٠٠٠٠و روزي يك قرص كلسيم مصرف ميكنم چون ٢٠٪؜پوكي استخوان دارم لطفاً راهنمايي كنيد ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت باید آمپول نوروبیون هفته ای یک عدد تزریق کنید.

  • مهدی رستمی

    سلام خسته نباشید من چند روز پیش افتادم بعد از اون روز به بعد استخوان های من درد گرفته که خیلی فریادی هستش چه کاری باید انجام بدم

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید اون استخوان هایی که درد دارند رو رادیوگرافی بگیرید و به مطب مراجعه کنید برای بررسی دقیق تر.

  • فاطمه پیشداد

    سلام.خانم سی ویک ساله که به مدت ده سالی هست کارمیکنم،وسرپاهستم،چندوقت پیش که ترک موتور نشسته بود زانوم یه کم پیچ خورد،حالا ازاون روز همش زانو درد دارم.موقع نشستن.بلند شدنو...متاسفانه یه مدتی هست استخوان درد میاد سراغم.

    مدیر سایت

    خدا قوت باید ام آر آی زانو گرفته بشه تا با توجه به آن وضعیت مینیسک و رباط صلیبی مشخص بشه . باید به همراه ام آر آی تشریف بیارید مطب برای بررسی کاملا دقیق این موضوع.

  • فاطمه اکبری زرین قبائی

    سلام و خسته نباشید احتراماً بنده تمام بدنم و تمام استخوانهام درد میکنه از استخوان گردن گرفته تا کف دست و استخوانهای دست و پا و حتی استخوانهای پشت کمرم ، طوری که تمام استخوانهامو حس میکنم ؛ نمیدونم دلیلش چیه فقط درد میکنه ، اصلی ترین دردی که آزارم میده درد زانوی سمت راستمه ؛ پیشنهادتون در این زمینه چیه؟ ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت درد های کلی استخوان های یک بخشش می تونه مربوط به اعصاب باشه اما برای درد زانو شما باید حتما عکس رادیوگرافی گرفته بشه تا بر مبنای آن مشکل مشخص بشه و درمان درست انتخاب و انجام بشه.

  • A.M

    با سلام من چند ساله که در استخوان ساق پام و صاعدم درد خیلی شدیدی دارم و هنوز هم ادامه داره هیچ مشکلی هم ندارم و بیشتر شب ها یا ظهر و بعد از ظهر دردم شروع میشه مشکل از کجاست؟

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد موجود در استخوان های شما به دلیل کمبود های ویتامینی به ویژه ویتامین D و کلسیم و خانواده ویتامین B می باشد.

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید از نظر کمبود های ویتامینی حتما بررسی بشید.

  • سجادنظرسقایی

    درود جناب دکتر چن ساله درددرناحیه استخوان های پام بصورت خسته گی درماهیچه هاودردشدیدبیشتردرقسمت استخوانهای ساق دارم رفتم دکتر تست دفع کلسیم گرفت گفت سالمی امادردش همچنان اذیت کنندس لطفا راهنمایی کنید سپاس

    مدیر سایت

    خدا قوت کمبود ویتامین های B باعث درد عضلانی میشه و باید یک تعدادی آمپول نوروبیون هفتگی تزریق بشه

  • مسعود پروین نژاد

    سلام،تشکرازتوضیحات مفیدشما،وقدرانی ازوقت گذاشتن برای همنوعان ،بخصوص هموطنان،باسپاس ازشما

    مدیر سایت

    خدا را شاکر هستم که این مطالب برای عزیزان و هم وطن های عزیزم مفید بوده است و از این انرژی مثبت شما هم کمال سپاس رو دارم.

  • انتظاری

    سلام من چند روزه تمام استخونای بدنم درد میکنه به طرز عجیبی ک هرچی مسکن هم میخورم فایده نداره رفتم داروخانه یه قرص بهم داد اسمش مداکسنه..خوردم چند ساعتی خوب بودم به نظرتون قرصو ادامه بدم بخورم یا دکتر برم

    مدیر سایت

    خدا قوت اینکه چند روز استخوان های بدن شما درد بگیره می تونه از عفونت های ویروسی گذرا باشه که باعث ایجاد این درد میشه.

  • Donia hosaini

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر .درد زیاد استخوان کمر به پایین نشانه چیست .همراباسرگیجه .ممنون میشم مشکلمو بیان کنی .آزمایش خون گرفتم فقط غلظی خون دارم .

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد می تونه برای تنگی کانال کمری باشه

  • مژگان فلاحی

    با سلام من بعد از ورزش تا چند روز درد استخوان و مفاصل دارم آزمایش هم دادم هیچ مشکلی ندارم ولی دردهام وحشتناکه

    مدیر سایت

    خدا قوت ، نرمال هستش

  • ازیتا سرجوقیان

    سلام و سپاس از توضیحات بسیار ارزنده من همیشه موقع بیدار شدن درد شدید در استخوان‌های بالاتنه دارم و تا دوش گرم نگیرم بهتر نمی شم ، در تابستان که باد کولر هست این مسله شدت بیشتری دارد

    مدیر سایت

    عمده این داستان به علل مختلفی ربط دارد عللی مثل ژنتیک و یک بخشی هم کمبود ویتامین در بدن که باید با آزمایش های مناسب تشیخیص داده بشه.

  • منصوره کریمی

    سلام روز خوش مادرم خانمی 60 ساله است که تقریبا از 2 ماه پیش گه گاهی اعلام شکایت و درد در ناحیه بیرونی پای راست رابیان می کند البته هیچ نوع قرمزی سفتی و تورم در آن ناحیه مشهود نیست در ماه مبارک رمضان درد ایشان بیشتر شده است هر زمانی که روزه نبودند درد کم شده است لطفا نظر خود را بفرمایید

    مدیر سایت

    خدا قوت هم بایستی آزمایشات داخلی گرفته بشه و هم عکس رادیو گرافی و برای بررسی دقیق به مطب مراجعه کنید.

×