• 02129123462
  • آدرس: تهران، میدان اقدسیه، خیابان اراج، خیابان 22 بهمن، روبروی بیمارستان نیکان، پلی کلینیک فوق تخصصی نیکان، طبقه 4
علت پا درد در شب - علائم و راه های درمان

علت پا درد در شب - علائم و راه های درمان

مدت مطالعه: دقیقه
نویسنده: تیم محتوا
بروز رسانی : ۲۳ دی ۱۴۰۲

دردهای شبانه پا نوع خاصی از پا درد هستند که می توانند نشان دهنده یک مشکل جدی در عضله، استخوان یا مفصل اندام پا باشد. دانستن علت درد پا در شب بسیار مهم است زیرا اینگونه درد ها علاوه بر درد و ناراحتی آرامش بیمار را نیز مختل می کنند.

علت درد ماهیچه پا در شب چیست؟

پاها یکی از پرکارترین اندام های بدن هستند که روزانه انسان را از نقطه ای به نقطه ای دیگر جا به جا می کنند؛ از این رو یک عضو مهم در بدن هستند که نیاز به مراقبت های خاصی دارد اما با این وجود معمولا تا زمانی که در این اندام دردی احساس نشود به آن توجه نمی شود و همه ما زمانی که درد پا شدت می گیرد تازه به دنبال راهکاری برای خلاصی از این نوع درد ها هستیم.

گرفتگی و درد ماهیچه پا یکی از شایع تری علت های پا درد در شب است که به آن گرفتگی کنترل نشده عضلات پا نیز گفته می شود.

 

گرفتگی عضلات و یا ماهیچه پا در شب ممکن است در هر جایی از عضلات پا اتفاق بیفتد اما اغلب در ماهیچه های ساق پا رخ می دهد. ماهیچه های سفت شده پا باعث ناراحتی یا درد متوسط و شدید در آن ناحیه می شوند که بیمار از داشتن یک خواب راحت باز می دارد.

از جمله شایع ترین عوامل و دلایلی که موجب درد و گرفتگی ماهیچه پا می شود شامل:

دلایلی که موجب درد و گرفتگی ماهیچه پا می شود

 

کار کشیدن بیش از حد از ماهیچه های پا

ورزش های سنگین و سخت، انجام تمرین در سطح بالا، ایستادن طولانی مدت در برخی مشاغل و... از جمله عواملی هستند که در برخی افراد موجب گرفتگی و درد شدید در ماهیچه پا می شوند. احتمال گرفتگی و خستگی در طول روز نیز وجود دارد اما در هنگام شب این گرفتگی بیشتر نمایان می شود.

بی تحرکی و عدم فعالیت در طول روز

بی تحرکی و نشستن طولانی مدت موجب ضعیف شدن ماهیچه شده و خطر بروز گرفتگی ها را افزایش می دهد. همچنین در افرادی که خیلی بی تحرک هستند و ورزش نمی کنند ماهیچه ها بیشتر در معرض کشش و آسیب قرار دارد.

بارداری

گرفتگی و درد ماهیچه خصوصا شب یکی از شایع ترین درد ها در زنان باردار است که به دنبال کاهش مقدار مواد معدنی در بدن رخ می دهد. خانم های باردار باید توجه داشته باشند برای پیشگیری از ابتلا به چنین دردهای خصوصا در ماه های آخر بارداری از مواد حاوی کلسیم و منیزیم بیشتر استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید:

5نمونه از شگفت انگیز ترین علت های درد ساق پا

عوارض جانبی برخی داروها

برخی داروها همچون ناپروکسن، تری پاراتاید، رالوکسیفن، آیرون ساکروز داخل وریدی، پرگابالین از جمله داروهایی هستند که یکی از مهم ترین عوارض جانبی شان گرفتگی و درد عضلات است.

بالا رفتن سن

با بالا رفتن سن احتمال گرفتگی و درد نهایت درد شدید در ماهیچه های پا در طول شب بسیار است. عموما افراد پیر برای انجام یک دوره فعالیت بدنی کوتاه مدت دچار چنین مشکلاتی می شوند.

کم آبی بدن

آب کافی تاثیر بسیار مخربی بر عملکرد ماهیچه ها دارد زیرا 75درصد بافت عضلانی بدن ما از آب تشکیل شده است که به عضلات امکان انقباض و انبساط می دهد. به همین جهت نوشیدن آب کم در طول روز یکی از مهم ترین دلایل گرفتگی شبانه است.

همچنین وجود آب برای گردش بهتر موادمغذی در بدن ضروری است با کم شدن آب مورد نیاز بدن  عضلات از مواد مغذی محروم می مانند و همین مساله موجب درد پا در شب می شود.

قرار گرفتن وضعیت نامناسب بدن

نشستن و خوابیدن در وضعیت نامناسب باعث می شود حرکت و جریان خون به پاها محدود شود. برای اینکه دچار چنین دردهای در طول شب نشوید حتما وضعیت نشستن و خوابیدن خود را اصلاح کنید.

 

حتما مطالعه کنید : زانو درد هنگام چمباتمه زدن: علل ، درمان ، پیشگیری

علت درد مفاصل پا در شب چیست؟

مهم ترین و بزرگترین مفصل پا، مفصل زانو است که این مفصل در مقایسه با سایرمفاصل بدن به دلیل تحمل وزن بدن بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار دارد. درد مفصل خصوصا شب ها از جمله دردهای دردناکی است که می تواند به یک کابوس واقعی بدل شود و خواب و آرامش را از یک فرد سلب کند.

 

از مهم ترین دلایل درد مفاصل پا در شب می توان به:

سیاه شدن سر استخوان زانو یا استئونکروز

یکی از شایع ترین علت های درد مفاصل پا در هنگام شب، بیماری استئونکروز یا سیاه شدن سر استخوان است که به دنبال مرگ استخوان رخ می دهد. در طی این بیماری استخوان ها جریان خون خود را از دست می دهند و شروع به مردن می کند که نتیجه چنین چیزی احساس درد شدید در طول شب است موجب ناراحتی و اختلال در خواب بیمار می شود.

آرتروز

عموما افرادی که به بیماری آرتروز مبتلا هستند شب ها خصوصا در طی خواب شبانه به این نوع درد دچار می شوند. شدت این نوع درد ها در طول شب خصوصا در زمانی که فرد در طول روز از مفاصل بدن خود بیش از حد کار کشیده است بیشتر است.

آسیب دیدن رباط های مفصل زانو

دردهای ناشی از آسیب دیدگی رباط زانو در طول روز نیز وجود دارد اما در هنگام شب شدیدتر می شود و آرامش فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

نقرس

بیماری نقرس نوعی آرتریت است که در اثر تجمع ماده ای به نام اسید اوریک در بدن ایجاد می شود. این بیماری باعث درد شدید در مفصل زانو و مفصل انگشتان پا در شب شده و بیمار را از یک خواب راحت سلب می کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیماری آرتروز میتوانید به صفحه انواع آرتروز مراجعه کنید 

علت درد پا از زانو به پایین در شب چیست؟

درد پا از زانو به پایین از جمله دردهایی است که ممکن در سنین مختلف و به دلایل مختلف ظاهر شود. این درد ممکن است سطحی باشد و با درمان‌های ساده درمان شود و گاهی هم ممکن است شدت یافته و نیاز به اقدامات درمانی جدی داشته باشد. اما در هر صورت نباید به آن بی توجه بود و باید به علت آن پی برد. پس شما را به خواندن این بخش دعوت می نمایم تا عوامل موثر در بروز این نوع درد ها بیشتر آشنا شوید.

از شایع ترین دلایل درد پا از زانو به پایین شامل:

  • کم شدن مقدار اکسیژن به بافت ها یا ایسکمی
  • سیاتیک
  • ابتلا به نوروپاتی
  • کاهش خونرسانی شریانی به دلیل تنگی عروق پا
  • لخته شده خون در یک شریان ساق پا
  • تنگی کانال نخاعی ( این عارضه علاوه بر درد در ناحیه پایین زانو، با درد و بی حسی و ضعف نیز همراه است)
  • التهاب و عفونت های پوستی در ناحیه ساق پا
  • وارد شدن ضربه شدید به قسمت پایین زانو
  • وجود رگ های واریسی
  • فعالیت بدنی زیاد و غیراصولی
  • بورسیت زانو
  • بی تحرکی و نشستن طولانی مدت
  • شکستگی و یا پارگی در بافت و استخوان در ناحیه زانو به پایین

علت درد ران پا در شب چیست؟

درد ران پا یکی از شایع ترین دردها در سیستم حرکتی بدن است که می تواند در نواحی مختلف ران احساس شود اما به طور کلی بیشتر در ناحیه جلو و عقب ران احساس می شود. علت درد ران در شب بسیار متنوع است. این درد می تواند به علت مشکلاتی در استخوان یا عضلات ران به علت اختلال در عملکرد عروق یا اعصاب ران بوجود بیاید

 

از شایع ترین دلایل درد ران پا در شب عبارت اند از :

  • درد ران پا به علت آسیب دیدن عضلات ران
  • درد ران به علت مشکلات مفصل ران ( مشکلاتی از قبل آرتروز، ساییدگی مفصل ران، شکستگی، سیاه شدن سر استخوان ران)
  • درد ران پا در شب به علت مشکلات خونرسانی به مفصل ران
  • درد ران به علت مشکلات عصبی ران ( اختلالاتی که در عصب های مفصل ران رخ می دهد)

از دیگر دلایل درد ران پا که موجب بروز درد شدید در طول شب می شود می توان به:

  • عفونت مفصل ران
  • تومورهای استخوان ران
  • مشکلات داخلی ( عفونت های اداری، کیست تخمدان و ....)
  • درد ران به دنبال شکستگی استرسی استخوان ران

 

علت درد کف پا در شب چیست؟

درد کف پا در شب یکی از تجربه های تلخی است که اغلب افراد در طول زندگی یکبار تجربه کرده اند. امکان بروز این نوع درد در تمام طول روز وجود دارد اما شیوع آن در هنگام راه رفتن و شب هنگام به حدی آزار دهنده است که فرد تمایلی برای گذاشتن پا روی زمین ندارد.

علت درد کف پا در شب بسته به اینکه کدام قسمت پا درد می کند فرق دارد. به همین جهت اولین چیزی که باید در نظر بگیرد این است که درد شما در کجا واقع شده است. اما به طور کلی علت درد کف پا به چنین دلایلی باز می گردد.

 

علت درد کف پا

 

مشکلات پلانتار فاسیا

پلانتار فاسیا یک نوار رشته ای ضخیم است که در امتداد کف پا قرا دارد. این نوار رشته ای وظیفه حمایت از قوس کف پا و منتقل کردن نیروهایی که در زمان حرکت بدن به کف پا وارد می شود را بر عهده دارد.

پلنتار فاسیتیس بیماری است که به دنبال التهاب نوار پلانتافاسیا رخ می دهد. این بیماری  یکی از شایع ترین دلایل درد پا در قسمت پاشنه است که چنین مشکلی معمولا صبح ها پس از بیدار شدن از خواب رخ می دهد.

پوشیدن کفش نامناسب

در برخی مواقع ممکن است علت درد کف در شب به خاطر پوشیدن کفش نامناسب در طولانی مدت باشد. شاید شما در هنگامی که از این کفش ها استفاده می کنید دردی را احساس نکنید اما کفش ها با پاشنه های نامناسب می تواند فشار زیادی را به پا و اجزای آن وارد کند.

صاف بودن کف پا

این عارضه زمانی رخ می دهد که قوس کف پا جمع شود و کف پا به طور کامل بر روی سطح زمین قرار بگیرد. بسیاری از افرادی که کف پای صاف دارند احساس می کنند که وقتی روی پا می ایستند یا راه می روند خیلی زود خسته می شود و همین عامل موجب می شود شبها در هنگام خواب فرد به دردهای در کف پا دچار شود.

 

بهترین رژیم غذایی برای پیشگیری و درمان پا درد در شب چیست؟

 

تحقیقات حاکی از آن هستند که مصرف بعضی مواد مغذی حاوی پتاسیم، سدیم و منیزیم می‌تواند به پیشگیری و درمان پا درد کمک کند. در این بخش، به ده ماده مغذی می‌پردازیم که برای رفع گرفتگی عضلات و بهبود پا درد در شب مفید هستند.

 

1. آووکادو

آووکادو میوه خوشمزه‌ای، سرشار از مواد مغذی است که از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. این میوه پتاسیم و منیزیم زیادی هم دارد، دو ماده معدنی که به‌عنوان الکترولیت در بدن عمل کرده و در سلامت عضلات نقش مهمی دارند.

 

2. هندوانه

یکی از دلایل پا درد در شب که بالاتر به آن اشاره کردیم، کم‌آبی بدن است. عملکرد مناسب ماهیچه‌های انسان به آب‌رسانی کافی نیاز دارد. کمبود آب ممکن است توانایی سلول‌های عضلانی برای انقباض را مختل کند، که همین امر باعث ایجاد یا تشدید گرفتگی می‌شود.

 

3. شیر نارگیل

شیر یا همان آب نارگیل انتخاب فوق‌العاده‌ای برای ورزشکارانی است که به آب‌رسانی اهمیت می‌دهند. این خوراکی، منبع بسیار خوبی از الکترولیت‌هاست که کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم و فسفر موردنیاز بدن را فراهم می‌کند.

 

4. سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین به‌خاطر ترکیب ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی موجود در گوشت و پوست آن، از سالم‌ترین سبزیجات است. این خوراکی مقوی، سرشار از پتاسیم، کلسیم و منیزیم است و به پیشگیری از پا درد در شب و روز کمک می‌کند.

 

5. ماست یونانی

ماست یونانی، محصول لبنی سالمی، سرشار از مواد مغذی، به‌ویژه پتاسیم، فسفر و کلسیم است که همگی به‌عنوان الکترولیت در بدن عمل می‌کنند.

 

6. آب قلم

اگر استخوان یا قلم گاو را بیش از هشت ساعت در آب بجوشانید، آب قلم یا آبگوشت غلیظی درست می‌شود که بمب انرژی است! از انواع ادویه‌جات، گیاهان و سرکه سیب، برای افزایش ارزش غذایی و طعم دادن به این غذای مقوی استفاده می‌شود.

 

7. سبزی چغندر

سبزی چغندر همان برگ‌های چغندر هستند. این سبزی مغذی، برای پیشگیری از گرفتگی عضلات و درد پا بسیار مفید است. حدود 144 گرم سبزی چغندر، بیش از 20درصد از میزان مصرف توصیه‌شده پتاسیم و منیزیم را تأمین می‌کند.

 

8. خوراکی‌های تخمیرشده

خوراکی‌های تخمیرشده، مانند خیارشور، سرشار از سدیم و سایر مواد مغذی هستند که به کاهش گرفتگی عضلات کمک می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف آب خیارشور، برای مهار گرفتگی عضلات در ورزشکاران مفید است.

 

9. ماهی آزاد

ماهی آزاد یا سالمون منبع فوق‌العاده‌ای برای پروتئین، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی است که برای پیشگیری از پا درد در شب و گرفتگی عضلات هم مفید است. مصرف این ماهی، به تولید سلول‌های خونی سالم، اکسیژن‌رسانی به عضلات و بهبود جریان خون کمک می‌کند.

 

10. ساردین

این ماهی‌های کوچک مواد مغذی زیادی، مانند کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، منیزیم و ویتامین دی دارند و به پیشگیری و تسکین گرفتگی عضلات کمک می‌کنند. ساردین سرشار از سلنیوم هم هست، که نقشی اساسی در عملکرد مناسب ماهیچه‌ها دارد.

 

منبع :

healthline.com

tobetterdays.co.uk


مطالب مشابه

بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی
بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی

قرص و دارو‌هایی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود نقش اساسی در کنترل پیشرفت و علائم این بیماری دارند. شروع درمان بلافاصله پس از تشخیص مؤثرتر است و بهترین مراقبت‌های پزشکی، ترکیبی از داروهای آرتریت روماتوئید با روش‌های درمانی دیگر است.

انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی
انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی

انواع بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی هستند که گروه‌های سنی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ازنظر شدت در افراد مختلف به‌شکلی متفاوت بروز پیدا می کنند. اختلالات روماتیسمی به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی
حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی

تمرینات ورزشی برای اصلاح زانوی ضربدری به فرد در درمان پای ضربدری کمک می‌کند. این تمرینات به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای اصلاح زانوی ضربدری در نظر گرفته می‌شود.

چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟
چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟

تنها راه کاهش درد آرتروز زانو مصرف دارو‌ها نیست. بلکه می‌توانید با تغییری اندک در سبک زندگی خود به کاهش درد ناشی از آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی کمک کنید.

آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟
آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟

آرتروز یا استئوآرتریت (OA) همیشه ارثی نیست، اما کارشناسان معتقدند ممکن است جزئی ژنتیکی وجود داشته باشد که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. درحالی‌که ژنتیک در افزایش خطر ابتلا به آرتروز نقش دارد، این بیماری ارثی نیست.

آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟
آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟

سن ابتلا به آرتروز زانو به روش زندگی و ژنتیک بستگی دارد. افراد مسن‌تر، چاق یا افرادی که دچار آسیب‌دیدگی مفصل هستند بیشتر درمعرض خطر آرتروز قرار دارند اما این بیماری بر جوانان نیز تأثیر می‌گذارد.

مراقبت بعد از جراحی پارگی مینیسک زانو
مراقبت بعد از جراحی پارگی مینیسک زانو

یکی از نکات مهم بعد از عمل جراحی مینیسک، مراقبت از زانو برای تسریع روند بهبودی و موفقیت کامل در عمل جراحی است. درواقع استراحت و رعایت نکات بهداشتی در طول دوره نقاهت تأثیر قابل توجهی بر پیشرفت بیمار می‌گذارند.

صدا دادن زانو بعد از عمل تعویض مفصل
صدا دادن زانو بعد از عمل تعویض مفصل

صدا دادن زانو یکی از عوارض جانبی بسیار طبیعی عمل تعویض مفصل زانو است. صدایی که می‌شنوید به احتمال زیاد ناشی از قسمت‌های فلزی یا پلاستیکی مفصل تعویض‌شده زانو است.

استفاده از زانوبند (بریس) بعد از جراحی زانو
استفاده از زانوبند (بریس) بعد از جراحی زانو

استفاده از زانوبند بعد از عمل تعویض مفصل زانو به موارد فردی و توصیه‌های پزشک بستگی دارد. انواع مختلف زانوبند با جنس‌های مختلف و عملکردهای منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند که پزشک با توجه به شرایط بیمار یکی از آن‌ها را پیشنهاد می‌دهد

دامنه حرکتی بعد از تعویض مفصل لگن
دامنه حرکتی بعد از تعویض مفصل لگن

دامنه حرکتی لگن توسط مفصل گوی و کاسه‌ای (مفصل توپی) که از استخوان ران (فمور) و لگن تشکیل شده است، تعیین می‌شود. عمل جراحی تعویض مفصل لگن به بهبود دامنه حرکتی کمک می‌کند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

  • امید

    سلام خسته نباشید من وقتی ازسرکارمیام ومیخوام استراحت کنم. درداززانوهام شروع میشه تامچ پاکارم بشدت سنگینه من سايده کیه زانوداشتم که باقرص خوب شدمیشه راهنمایم کنید

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید در طی روز از جوراب واریس از مچ پا تا بیخ رون استفاده بکنید.

  • س رضایی

    سلام وقت بخیر همسرم ۳۸سالشه نه هرشب ولی اکثرا پا درد از زانو به پایین وکف پا داره بطوری که اگه بخابه و یهو بیدار بشه دردی که شبیه کرختی و مور مور شدنه شروع میشه و پاهاشو زمین میکوبه و گاها دست چپشم اونطوری میشه

    مدیر سایت

    خدا قوت این درد زانوی شما می تونه مربوط به کمبود ویتامین های B باشه یا کمبود منیزیم باشه لذا مصرف یک دوره مکمل باعث میشه ببینیم علائم برطرف میشه یا خیر.

  • بنیامین

    سلام پسر من 8 ساله است به شدت لاغر هستش ودرهنگام نصف شب از شدت درد کف پا یش از خواب بیدار میشه وبا مالش وروغن مالیدن من آرام میشه من را راهنمای کنید ودلیلش را واضح بیان کنید

    مدیر سایت

    خدا قوت حتما از نظر داخلی باید چک بشه اگر مشکلی نداره که طبیعی است ولی کمبود ویتامین ها و عناصر طبیعی اگر هستش باید جبران شود.

  • فاطمه حبیبی

    سلام وقت بخیر، من ۲۴ سالمه و تقریبا چند سالی میشه که از قسمت ران تا سرانگشتان پام درد شدید و وحشتناکی دارم و فقط موقع شب که میخوام بخوابم سراغم میاد، دلیلش چیه آیا دکتر؟؟؟؟

    مدیر سایت

    خدا قوت باید انتهای ستون فقرات شما از نظر دیسکوپاتی بررسی بشه.

  • salma

    سلام وقت بخیر اقای دکتر من چندین ساله درد پای راست از قسمت باسن تا کف پا وشست پا دارم. سه بار ام آر ای گرفتم یکی گفت عضلات ضعیفه . یکی گف دیسک خفیفع . با فیزیوترامی خوب میشه اما اصلا دردش کم نشده وقتی کمپر س گرم میزارم ارومتر میشه و یا اینکه با شال محکم بپیچم دور پام اغلب درد تا ستون فقرات و کتف سمت چپم هم میره .

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید حتما با ام آر آی کمرتون به متخصص و جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  • فرهاد صفری

    سلامو عرض ادب خدمت آقای دکتر جواهری ،بنده ۹ الی ۱۰ سال هستش که کمرم درد و جفت پاهام از پشت زانو تا کف پاهام درد داره و اکثرا شب ها بیشتر میشه و یک مرتبه ام آر آی دادم دکتر گفت بیرون زدگی دیسک کمر خفیف دارم و هیچگونه دارویی نداده اما من درمان نشدم میخواستم بپرسم بیماری بنده چی هستش . ممنون

    مدیر سایت

    خدا قوت می تونه مربوط به نشستن یا ایستادن طولانی مدت باشه و حتما باید فیزیوتراپی طولانی انجام بدید

  • عظیمی

    سلام‌ اقای دکتر همسرم پا درد شدید دارن خیلی هم دکتر رفتن اما خوب نمیشه درست زمان استراحتشون درد به سراغش میاد طوری که شب تا صبح اصلا نمیخوابن و همش راه میرن این درد از ران پا شروع میکنه و به زیر پاشون که سوزش داره میشه راهنمایی کنید لطفا

    مدیر سایت

    خدا قوت یکی از منشاء های این درد می تونه انتهای ستون فقرات باشه که حتما برای مشخص شدن و بررسی دقیق باید ام آر آی انجام بدید.

  • یلدا محمدی

    سلام من دیابت دارم 22سالمه چند ماهه عروسی کردم قصد بارداری دارم ک نشدم تا الان درد پاه و کمر زیاد دارم میشه بی زحمت جواب منو بدین باید چیکار کنم پاهام از زانو ب پایین درد داره اونم شب ها تمام روزم بیکارم مصروف کار خانه هستم

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید آزمایش بدید تا کمبود های ویتامینی شما مشخص بشه و با مصرف مکمل های مورد نیاز این کمبود ها را برطرف کنید.

  • مهدی تقی

    سلام وقت بخیر همسر بنده که ۲۱سالشه از کودکی تا به الان دچار درد پا از زانو به پایین هستن خصوصا مچ پا طوری ک باید حتما مچ پاشون رو کش بدن تا بلکه یه کم کمتر بشه چند وقتی هم هست ک دست هاشون هم درد میکنه همسرم هم دست هاش و هم پاهاش بی دلیل و ارثی عرق میکنه دلیل این دردها چیه؟و ما باید به چه دکتری مراجعه کنیم؟

    مدیر سایت

    خدا قوت باید از نظر روماتیسم و بیماری های روماتیسمی حتما آزمایش بدید.

  • جواد یوسفی

    با سلام من الآن ۲۹ سال سن دارم و از زمان که ۱۶ سال سن ام بود و تا هنوز پاهایم از زانو به پائین درد دارد ،وقتی که بخوابم و یا پاهایم را روی تخت دراز بکشم درد شدید دارد .علت اش چی باشد تشکر .

    مدیر سایت

    خدا قوت علت این می تونه فیبرومیالژیا باشه که یک بخشیش می تونه مربوط به ضعف عضلات و یک بخشیش هم مربوط به کمبود های ویتامینی باشه.

  • ناشناس

    سلام من چند وقته به دشت پاهام از زانو به پایین درد میکنه هیچ ضربه ای هم بهش نخورده نه کم تحرکم نه زیاد کارای سنگین میکنم دلیلش چی میتونه باشه؟

    مدیر سایت

    خدا قوت این مشکل می تونه مال راه رفتن طولانی مدت یا از تردمیل باشه

  • سعید حسینی

    با سلام. بنده سی و چهار سال دارم. و کارم طوریست که تحرک زیادی ندارم. از طرف شب، زمانیکه میخواهم بخوابم یک ناراحتی به پاهای من از ساق به پایین پیدا میشه که باعث اخلال خواب من میشه. همینطور هست تا اینکه راه بروم . با راه رفتن خوب میشه و مقداری ارامتر میشود. علت بیماری من چیست. باتشکر

    مدیر سایت

    خدا قوت به نظر من کسی که تحرک زیادی نداره باید جوراب واریس رو در روز داشته باشه تا خون توی عضلات ساقش انباشته نشه

  • زین الدین مرادی

    سلام احترامات جناب دگتر هنگام شب حالت خستگی بی خوابی همراه درد پاها اگر پرگابلین استفاده نمایم درد احساس نمیشود لطفا راه جلوگیری آن را ارسال نمایید؟

    مدیر سایت

    خدا قوت شما باید شبی یک عدد پرکابالین باید مصرف کنید و قند و چربیتون رو هم حتما باید چک بکنید شبی یک عدد ویتامین B1 300 هم میل بکنید.

  • Khatima

    سلام داکتر صاحب من 23 سال سن دارم و همیشه کمر ام و قسمت از زانو به پایین پایم بسیار درد کی به صورت داغ یا گرم است میکند دلیل آن چیست تشکر

    مدیر سایت

    خدا قوت اولا شما باید از نظر پروستات بررسی بشید و ام آر آی کمر هم باید انجام بدید و با جواب به مطب مراجعه کنید برای بررسی دقیق تر.

  • حسن حاجی پور

    باسلام وخسته نباشید. بنده چند ماه پیش از درد شدید پا به دکتر مراجعه کردم تشخیص دکتر پادرد بنده روماتیسم بود با داروهای که دادن شب و صبح می‌خوردم خوب می‌شده ام الان نزدیک ۱۰روزی هست که داروها دیگه هیچ تاثیری ندارد شب از درد زانو و مچ دست چپم نمیتونم بخوابم علت چیست ؟

    مدیر سایت

    خدا قوت تشخیص روماتیسم با متخصص های روماتولوژی است و درمانش هم با ایشون هست.

  • حسام طاهری

    درود بر شما من الان چند سالی هست برخی مواقع هنگام خواب ساق هر دو پا شروغ به درد میکنه طوری که مجبورم شب با پوشیدن 2جفت جوراب ساق بلند یکم از درد ساق پا را کم کنم تا بتونم بخوابم .این درد ربطی به فصل گرم و یا سرد هم نداره ولی بیشتر در فصل سرد هست برخی مواقع هم در فصل گرم مجبورم با پوشیدم جوراب به رخت خواب بروم و با اینکه هوا گرم است روی پا هایم را با پتو هم بپوشانم تا درد کمی تسکین پیدا کنه//ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    مدیر سایت

    خدا فوت این ممکن است به خاطر ایستادن طولانی مدت یا نشستن طولانی مدت در طی روز باشه.

  • مریم گیاهی

    سلام جناب دکتر وقت بخیر من ۳۱سال سن دارم مادرِ دو فرزند ۴و ۶ساله هستم وزنم ۵۱ کیلو هست فعالیت روزانم به طور معمول زیاده برای مشکل قلبیم که ریتم نا منظم قلب و دو تا از دریاچه های قلبمه فولکسیتین پرانول و زاناکس مصرف میکنم بیقراری و پادرد شبانه دارم که مداوم هست و چند بار پیگیری کردم و نتیجه خاصی نداشت گاهی انقدر بی قرار و حساسه پاهایم که حتی وجود شلوار رو نمیتونم تحمل کنم یا وقتی ملحفه پتو یا هر چی به پوست پام بخوره از بیقراری میپره یا گز گز میکنه شهرستان هستم چیکار کنم???? دلیلش چیه و چطور این درد رو تسکین بدم

    مدیر سایت

    خدا قوت اگر که این مورد برای اعصاب کمری نباشه احتمالا سندروم بی قراری هست و باید به یک نورولوژیست متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید.

  • محمدرضا بهرامی

    سلام استخوان منجی به کف پا ستون پا گاهی پا روی پا بماند درد چنان شدید است که گویی پایم شکسته ، البته گاهی بین انگشتان پا فاصله ایجاد میشود که دردش هرگز به پاشنه نمیرسد ، مثل الان ، برداشتن وزنه چند کیلویی تمام بند بند انگشت دست و اگر کمی زیاد باشد و گاهی بی دلیل امکان پا برداشتن یا راه رفتن یا راست ایستادن نیست کمر درد خب علت ضربه توسط موج انفجار سی و چند سال قبل بوده اما دردهای استخوانی که گذراست فقط هر آن محتمل ،با تشکر پنجاه شش ساله

    مدیر سایت

    خدا قوت باید از شما ام آر آی کمر و ام آر آی گردن گرفته بشه و از نظر اعصاب نخاعی بررسی بشید برای این موارد باید به مطب مراجعه کنید.

  • مهنا شایسته شاد

    دکترجان سلام من بیست و یک سالمه هم درد زانو هم کف پا و هم ران ها رو دارم. در ساق پا هم درد دارم اما کمتر معمولا هم همین شب ها به سراغم میاد و صبح ها هم پیش اومده بعد از بیدار شدن انگار قفل شدم.

    مدیر سایت

    خدا قوت علت تمام این درد ها کمبود های ویتامینی است که باید با استفاده منظم از قرص های ویتامین جبران بشن.

×