• 02129123462
  • آدرس: تهران، میدان اقدسیه، خیابان اراج، خیابان 22 بهمن، روبروی بیمارستان نیکان، پلی کلینیک فوق تخصصی نیکان، طبقه 4
بهترین دکتر فوق تخصص درد زانو چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین دکتر فوق تخصص درد زانو چه ویژگی هایی دارد؟

مدت مطالعه: دقیقه
نویسنده: تیم محتوا
بروز رسانی : ۲۳ دی ۱۴۰۲

بهترین دکتر زانو درد پزشکی است که بتواند با تشخیص درست علت درد، بهترین روش درمانی را برای بیماری خود برگزیند. متخصص ارتوپد و فوق تخصص زانو از بهترین پزشکانی هستند که در زمینه درمان بیماری ها و اختلالات زانو تخصص دارند.

ویژگی های بهترین دکتر زانو درد

زانو درد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد در هر سنی به آن دچار می شوند؛ به همین جهت بسیاری از افراد همیشه به دنبال بهترین دکتر و متخصص زانو درد هستند تا به کمک این پزشکان از درد های خود خلاص شوند.

پزشکان بسیاری در تشخیص و درمان مشکلات زانو تخصص دارند و همین موضوع موجب گیج شدن مردم در انتخاب بهترین متخصص زانو می شوند. متخصص درد، متخصص توانبخشی، فیزیوتراپی و در نهایت ارتوپد و فوق تخصص زانو از جمله پزشکانی هستند که در تشخیص و درمان دردهای زانو موثر هستند.

در میان این پزشکان متخصص ارتوپد و فوق تخصص زانو از جمله بهترین پزشکانی هستند که به صورت تخصصی در زمینه مشکلات زانو تخصص دارند. از مهم ترین ویژگی هایی این نوع پزشکان توانایی ویژه آن در انجام انواع عمل جراحی زانو است.

فوق تخصصان زانو برتری بیشتری نسبت به جراحان ارتوپد دارند؛ زیرا پزشکان ارتوپد به درمان طیف وسیعی از بیماری های اسکلتی و عضلانی می پردازد اما فوق تخصص زانو به صورت تخصصی به تشخیص، درمان، پیشگیری از انواع اختلالات زانو ( مشکلات مربوط به رباط ها، عضلات، عصب ها ها و تاندون ها) می پردازد

دکتر سید علیرضا امین جواهری، جراح و متخصص ارتوپد در تهران، آگاه به دانش روز دنیا، آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد. شما می توانید از طریق شماره های زیر با ایشان ارتباط برقرار نمایید:

شماره های تماس:  09334131004 -  71062400

صفحه اینستاگرام دکتر علیرضا امین جواهری

  برای انتخاب بهترین پزشک برای درمان درد زانو چنین مواردی را در نظر بگیرید:

  1. پزشکی که بتواند بهترین روش درمانی را برای بیمار خود انتخاب کند.
  2.  پزشکی که از قدرت تشخیص بالایی برخوردار باشد؛ در صورتی که تشخیص به درستی انجام نگیرد مسلما روش درمانی نیز به درستی انجام نمی شود.
  3.  خوش رفتار باشد و بتواند به درستی با بیمار ارتباط بگیرد.
  4. از مهارت و سابقه بالایی در تشخیص و درمان بیماری های زانو برخوردار باشد.
  5.  مسلط بودن به جدید ترین روش جراحی و انتخاب بهترین روش جراحی که عوارض کمتری را بر جای بگذارد؛ برای مثال امروزه اغلب جراحان زانو عمل جراحی تعویض مفصل را به روش قدامی انجام می دهند؛ با اینکه این روش جزو جراحی های سخت محسوب می شود اما از عوارضی کمتر برخوردار است.
  6.  پزشکی که سلامت بیمار را در اولویت کار خود قرار دهد و تنها به ازای پول کاری را برای بیمار خود انجام ندهد.

 دکتر زانو درد

انتخاب بهترین دکتر زانو درد 

بهترین دکتر زانو درد چه مشکلاتی را درمان می کند؟

همان طور که اشاره شد جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو یکی از بهترین پزشکانی هستند که در زمینه درمان و تشخیص بیماری های زانو تخصص دارند. این پزشکان به درمان چنین مشکلاتی می پردازند:

آسیب دیدگی یا تروما

مفصل زانو یکی از آسیب پذیرترین و مستعدترین مفاصل بدن می باشد که در معرض انواع آسیب ها قرار دارد. این مفصل به دنبال حوادثی همچون تصادفات رانندگی، آسیب های ورزشی و سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی می شود.

تمام اجزای این مفصل از جمله رباط ها، مینیسک و کشک زانو و ... در معرض آسیب دیدگی قرار دارند که از شایع ترین انواع آسیب دیدگی زانو که برای درمان آن باید به دکتر زانو درد مراجعه کرد شامل موارد زیر می‌شود:

شکستگی زانو

آسیب های ناشی از افتادن یا تصادفات رانندگی می تواند باعث شکستگی استخوان زانو شود. شکستگی کشکک زانو از شایع ترین شکستگی های زانو است که برای تشخیص و درمان آن می توانید از متخصص زانو کمک بگیرید.

متاسفانه باید گفت افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند مستعد شکستگی زانو می باشند و سریعتر از سایر افراد دچار شکستگی می شوند پس اینگونه افراد باید بیشتر مراقب خود استخوانهایشان باشند.

بورسیت زانو

به التهاب بورس هایی که در نزدیکی مفصل زانو قرار دارند بورسیت زانو می گویند. بورس ها کیسه هایی کوچک حاوی مایع هستند که همچون بالشی عمل کرده و اصطلاک میان بین استخوان ها و تاندون ها را کاهش می دهد.

بیماری بورسیت زانو باعث ایجاد دردهای شدید در زانو شده و حرکت مفصل را با محدودیت همراه می سازد. معمولا در درمان بورسیت زانو  از روش هایی استفاده می شود که به کاهش درد و التهاب کمک می کند.

 

دررفتگی کشکک زانو

دررفتگی کشکک زانو زمانی رخ می دهد که کشکک از جای طبیعی خود در شیار تروکلای استخوان ران خارج شود. ورم شدید، درد اطراف کاسه زانو و یا احساس ناخوشایند ، از علائم دررفتگی کشکک زانو به شمار می‌آید که با مشاهده چنین علائمی حتما به یک متخصص فوق تخصص زانو یا متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

آرتروز و انواع مشکلات متابولیکی

به التهاب و تورم مفصل آرتروز یا آرتریت می گویند. واژه آرتروز برای توصیف 200 نوع بیماری است که این بیماری مفصل ها، بافت های اطراف مفصل را درگیر می کند. استئوآرتریت شایع ترین بیماری آرتروز است که اغلب مفصل دست، زانو و لگن را درگیر می کند. از دیگر انواع آرتروز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرتریت عفونی
  • آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی
  • بیماری نقرس

آرتروز زانو از جمله شایع ترین بیماری های مفصلی است که بخش عمده ای از مراجعین به مطب پزشک ارتوپد و فوق تخصص زانو را شامل می شود.

تشخیص علت درد زانو توسط دکتر زانو

درمان زانو درد ناشی از آتروز توسط دکتر زانو

عفونت مفصل زانو

عفونت مفصل زانو یک وضعیت پزشکی جدی است که اغلب نیاز به درمان فوری و تهاجمی دارد. این بیماری زمانی رخ می دهد که یک نوع باکتری، مایع سینوویال که مفصل زانو را نرمی می کند را آلوده کند نتیجه چنین چیزی بیماری به نام عفونت مفصلی یا آرتریت سپتیک می باشد.

این بیماری علاوه بر درد و بی حرکتی در مفصل زانو با تب و احساس لز و حالت تهوع همراه است.

پای ضربدری

شما برای درمان پای ضربدری و پای پرانتزی حتما باید به یک فوق متخصص زانو و جراحی زانو مراجعه کنید. پای ضربدر یا ژنووالگوم یک بدشکلی استخوانی است که در آن زانوها در حالت ایستاده بیش از حد به یکدیگر نزدیک می شوند.

اگر فردی که به پای پرانتزی مبتلا است پاهای خود را در حالت ایستاده به یکدیگر بچسابند؛ فاصله قابل توجه ای بین دو پا ایجاد می شود که در آن پاها و مچ ها از یکدیگر فاصله می گیرند.

اگر درمان زانوی ضربدری خود به خود انجام نشود و استمرار داشته باشد، انجام عمل جراحی برای اصلاح زانو ضربدری تجویز می شود.

پای پرانتزی

پای پرانتزی مشکلی است که در آن مچ پا و پاها به یکدیگر نزدیک هستند و زانو‌ها از هم دور هستند. زانوی پرانتزی که در اصطلاح علمی به آن genu varum می‌گویند، در کودکان زیر 18 ماه یک مشکل متداول است و معمولاً زمانی که کودک توانست روی دو پای خود راه برود، این مشکل حل می‌شود.

در صورتی که کودکی وارد سن سه سالگی شد و هنوز زانوهایش از هم دور هستند، می‌توان گفت که او مشکل پا پرانتزی دارد.

متخصص ارتوپد و جراح زانو با تشخیص بسیار دقیق زانو پرانتزی در کودکان و بزرگسالان به درمان این بیماری می پردازد. همچنین درمان به موقع این بیماری بسیار اهمیت دارد زیرا از بروز هرگونه عوارض جانبی خودداری می کند.

حتما بخوانید: زانوی ضربدری در کودکان

دکتر زانو درد چگونه به تشخیص دردهای زانو می پردازد؟

اگر درد زانو شما را از انجام فعالیت های روزمره باز بدارد باید هر چه زودتر به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. تشخیص درست و دقیق مشکلات زانو اولین گام در تسکین درد و رهایی از این نوع مشکلات زانو می باشد. فوق تخصص زانو با بررسی سابقه پزشکی و انجام معاینه بالینی به تشخیص مشکلات زانو می پردازد. از جمله روش های تشخیص دردهای زانو عبارت‌اند از:

 

دکتر زانو درد چگونه به تشخیص دردهای زانو می پردازد؟

 

معاینه بالینی

معاینه بالینى و شرح کامل وضعیت بیمار نقش بسیار مهمی در تشخیص دارد. معاینات بالینی فرایندی است که توسط آن پزشک بدن بیمار را برای تشخیص هرگونه علائم یا علائم احتمالی وجود یک مورد پزشکی را معاینه می کند.

معاینات بالینی به طور کلی شامل یک سری سؤال در مورد تاریخچه پزشکی بیمار است که به دنبال آن بررسی علائم بیماری احتمالی صورت گرفته و همراه با آن معاینه فیزیکی نیز به جهت تشخیص صحیح و تدوین برنامه درمانی انجام می شود.

رادیوگرافی

یکی از رایج ترین آزمایشاتی که دکتر زانو سفارش می دهد؛ بررسی تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس است. این روش تصویر برداری شکستگی ها و مشکلات مربوط به اجزای درونی مفصل را به طور کامل نشان می دهد.

بررسی آزمایش خون

از نمونه ی خون برای بررسی عفونت، عناصر موجود در بدن استفاده می شود. عموما برای تشخیص بیماری نقرس، عفونت مفصل و روماتیسم از آزمایش خون بیمار استفاده می شود.

ام آر آی زانو

در این روش تشخیصی، آهن‌ربایی قوی به یک رایانه متصل می‌شود تا از این طریق تصویری سیاه و سفید با سایه‌های خاکستری از زانو به دست بیاید. چون MRI هم بافت‌های نرم و هم استخوان‌ها را نشان می‌دهد، روش مفیدی برای تشخیص آسیب‌دیدگی‌های غضروف، تاندون، رباط و مینیسک و همچنین ناحیه‌های متورم به شمار می‌آید.

سی تی اسکن زانو

اسکن توموگرافی محوری رایانه‌ای یا به طور خلاصه سی تی اسکن آزمایشی غیرتهاجمی است که از طریق ترکیب تجهیزات رادیوگرافی با رایانه‌های پیچیده، تصاویر متعددی را از زانو به دست می‌دهد. رایانه تصاویر مجزا را با هم ترکیب می‌کند تا نمایی سه بعدی از زانو به دست بیاید.

چون سی تی اسکن بافت‌های نرمی مانند رباط و عضله را واضح‌تر از رادیوگرافی معمولی نشان می‌دهد، این روش برای تشخیص مشکلات خاص زانو، مانند پارگی مینیسک زانو مفیدتر است.

 

 

چه زمانی برای درمان زانو درد باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم؟

اینکه هر از گاهی دچار زانو درد شوید؛ بسیار طبیعی است؛ زیرا مفصل زانو از جمله مفصل هایی است که به دلیل تحمل وزن بدن، احتمال اینکه دچار آسیب دیدگی شود بسیار زیاد است.

اصولا اغلب زانو درد ها به دنبال فعالیت بیش از حد ایجاد می شوند و در عرض چندین روز کاهش می یابند اما در صورتی که درد شما ادامه دار باشد و با چنین ویژگی های همراه باشد. باید هر چه سریعتر به یک متخصص یا دکتر زانو درد مراجعه کنید.

تورم مفاصل

در صورتی که خود به خود و بدون هیچ نوع آسیب دیدگی مفصل زانو متورم شود باید به پزشک مراجعه کنید. این امر به ویژه در صورتی که با تب و قرمزی در مفصل همراه باشد، بسیار مهم است زیرا چنین علامتی نشان دهنده التهاب مفصل و ابتلای بیمار به بیماری روماتیسم است.

دردهایی که شما را از انجام فعالیت های روزمره باز دارد

در صورتی که به دلیل درد مفاصل یا عضلات قادر به انجام کارهای روزمره نیستید حتما باید به دکتر زانو درد کنید.همچنین در مورادی که درد شما به کمک مصرف برخی از مسکن ها و مراقبت از مفصل تسکین پیدا نکرد باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

مفصل زانوی شما صدا می دهد

صدا دادن زانو به تنهایی مشکل زا نیست و علت خاصی هم ندارد. زیرا گاهی اوقات ممکن است هوا در ناحیه زانو گیر کند و با آزاد شدن هوا صدایی از آنجا شنیده می شود. اما در مورادی که این صدا با دردهای همراه باشد باید هر چه سریعتر به پزشک ارتوپد مراجعه کرد.

در روزهای سرد سال بیشتر دچار زانو درد می شوید

به طور طبیعی هیچ فردی با سرما نباید دچار ایجاد درد و مشکل در مفاصل شود؛ زیرا سرما فقط تشدید کننده این ناراحتی هاست و نباید آن را عاملی در بروز دردهای مفصلی و بیماری های وابسته به آن محسوب کرد.

سرما به طور غیر مستقیم می تواند در شناسایی برخی از مشکلات مفصلی موثر باشد. در فصول سرد به علت انقباض و انبساط ناگهانی عضلات ومفاصل، افرادی که دچار مشکلات مفاصل نظیر آرتروز،گرفتگی مفصل و یا کوتاهی مادر زادی تاندون هستند.

قفل کردن زانوها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که روی زمین چهار زانو نشسته اید و یک دفعه می بینید نمی توانید از جای تان بلند شوید.

این حالت بیشتر وقت ها در زمان نشستن روی زمین یا هنگام بالا رفتن از پله ها و… رخ می دهد

در حالت عادی، زانو مثل لولای درب عمل می کند. اگر چیزی بین لولای در قرار دهید، طبیعتا دیگر کار نمی کند. در مورد زانو نیز همین طور است و وقتی چیزی جلوی حرکت عادی زانو را بگیرد، اصطلاحا می گویند که زانو قفل کرده است.

پس می توان گفت اگر به هر دلیلی در حرکت زانوی خود دچار مشکل شده اید بهتر است پزشک آن را بررسی کند.

تجویز برس مخصوص توسط دکتر زانو

درمان درد زانو با تجویز بریس های مخصوص توسط پزشک متخصص

دکتر یا فوق تخصص زانو از طریقی به درمان مشکلات زانو می پردازد؟

دکتر زانو درد از گزینه ها و روش های زیادی برای درمان و مدیریت دردهای زانو استفاده می کند. از جمله رایج ترین روش ها می توان به:

ارائه درمان های خانگی ساده

در صورتی که پزشک زانو تشخیص دهید علت درد زانوی شما در نتیجه استفاده بیش از حد از مفصل باشد در این صورت از شما می خواهد چندین روز به زانوی خود استراحت دهید؛ به کمک استراحت ناحیه ملتهب شده زانو به وضعیت عادی باز می گردد و درد بیمار آرام می شود.

پس از گذشت زمان تعیین شده شما مجدد باید به پزشک مراجعه کنید و نتیجه را به آن گزارش دهید.

از دیگر دستورالعمل هایی که ممکن است پزشک موردنظر به شما پیشنهاد دهدعبارت‌اند از:

  • استراحت دادن به زانو
  • قرار دادن یخ بر روی زانوبستن زانو با بریس یا زانوبند مخصوص
  • تجویز مسکن های ضدالتهاب ساده

تجویز داروهای مخصوص زانو درد

داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی از مهم ترین داروهای مسکن در کاهش درد و التهاب زانو می باشند. همچنین تزریق مستقیم دارو در زانو می تواند در رفع بسیاری از مشکلات زانو کمک کننده باشد. کورتیکواستروئید و لوبریکانت (روان کننده) پرکاربردترین داروهایی هستند که در زانو تزریق می‌شوند. آمپول کورتیکواستروئید برای درمان آرتروز و دیگر التهاب‌های زانو کاربرد دارد.

ارجاع بیمار به فیزیوتراپیست

در صورتی که درد زانو باعث ایجاد اختلال در انجام فعالیت های شما شود و یا به دارو بهبود نیابد؛ در این صورت متخصص زانو شما را به یک متخصص فیزیوتراپی ارجاع می دهد. متخصص فیزیوتراپی به شما در مدیریت درد و تقویت انعطاف پذیری عضلات و مفاصل کمک می کند.

متخصص فیزیوتراپی ممکن است اقدامات درمانی مختلفی را برای شما به کار گیرد و به شما در درک مشکل و بازگشت به فعالیت‌های روزمره کمک کند. متخصص فیزیوتراپی می‌تواند توصیه‌های لازم برای افزایش سطح فعالیت‌ها بدون داشتن درد را به شما ارائه کرده و بین استراحت و فعالیت‌های شما تعادل را برقرار کند.

اقدامات درمانی فیزیوتراپی شامل موارد زیر می‌شود:

  • یک برنامه تمرینی ورزشی
  • توصیه‌های عمومی برای افزایش سطح فعالیت‌ها و جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌های ورزشی
  • درمان‌های تسکین‌دهنده مانند استفاده از گرما یا سرما، تحریکت الکتریکی عصبی، ماساژ درمانی، درمان‌های دستی، طب سوزنی و تپینگ
  • تهیه ابزارهای کمکی برای راه رفتن یا اسپیلینت به منظور کمک به فعال و مستقل بودن

جراحی تعویض مفصل زانو برای درمان زانو درد

جراحی تعویض مفصل زانو

فوق متخصص زانو از چه روش های جراحی برای درمان زانو درد استفاده می کند؟

جراحان و پزشکان ارتوپد از چنین جراحی هایی برای درمان درد زانو شما استفاده می کند:

جراحی تعویض مفصل

در صورتی که مفصل زانو به طور کامل آسیب ببیند در این صورت متخصص و جراح زانو یک مفصل آسیب دیده را برداشته و به جای آن یک مفصل مصنوعی به نام پرتز قرار می دهد. جراحی تعویض مفصل زانو به دو روش جراحی باز و جراحی بسته انجام می شود.

جراحی آرتروسکوپی

در این روش جراحی از دوربین ها و تجهیزات مخصوص برای درمان مشکلات درون مفصل مشاهده می شود. این جراحی به کمک دستگاه آرتروسکوپ انجام می شود و جزو جراحی های کم تهاجمی است.

جراحی استئوتومی

از این روش جراحی عموما برای درمان ناهنجاری های استخوانی از جمله پای پرانتزی و زانوی ضربدری استفاده می کند. به کمک این روش ناهنجاری های استخوانی با برش و جابه جا کدن استخوان اصلاح می شود.

جراحی فیوژن یا همجوشی

در این روش جراحی استخوان ها با پیوندهای استخوانی به یکدیگر پیوند می خورند تا به یک تکه اتسخوان محکم تبدیل شوند.


مطالب مشابه

بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی
بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی

قرص و دارو‌هایی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود نقش اساسی در کنترل پیشرفت و علائم این بیماری دارند. شروع درمان بلافاصله پس از تشخیص مؤثرتر است و بهترین مراقبت‌های پزشکی، ترکیبی از داروهای آرتریت روماتوئید با روش‌های درمانی دیگر است.

انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی
انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی

انواع بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی هستند که گروه‌های سنی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ازنظر شدت در افراد مختلف به‌شکلی متفاوت بروز پیدا می کنند. اختلالات روماتیسمی به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی
حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی

تمرینات ورزشی برای اصلاح زانوی ضربدری به فرد در درمان پای ضربدری کمک می‌کند. این تمرینات به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای اصلاح زانوی ضربدری در نظر گرفته می‌شود.

چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟
چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟

تنها راه کاهش درد آرتروز زانو مصرف دارو‌ها نیست. بلکه می‌توانید با تغییری اندک در سبک زندگی خود به کاهش درد ناشی از آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی کمک کنید.

آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟
آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟

آرتروز یا استئوآرتریت (OA) همیشه ارثی نیست، اما کارشناسان معتقدند ممکن است جزئی ژنتیکی وجود داشته باشد که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. درحالی‌که ژنتیک در افزایش خطر ابتلا به آرتروز نقش دارد، این بیماری ارثی نیست.

آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟
آرتروز زانو از چه سنی شروع می‌شود؟

سن ابتلا به آرتروز زانو به روش زندگی و ژنتیک بستگی دارد. افراد مسن‌تر، چاق یا افرادی که دچار آسیب‌دیدگی مفصل هستند بیشتر درمعرض خطر آرتروز قرار دارند اما این بیماری بر جوانان نیز تأثیر می‌گذارد.

مراقبت بعد از جراحی پارگی مینیسک زانو
مراقبت بعد از جراحی پارگی مینیسک زانو

یکی از نکات مهم بعد از عمل جراحی مینیسک، مراقبت از زانو برای تسریع روند بهبودی و موفقیت کامل در عمل جراحی است. درواقع استراحت و رعایت نکات بهداشتی در طول دوره نقاهت تأثیر قابل توجهی بر پیشرفت بیمار می‌گذارند.

صدا دادن زانو بعد از عمل تعویض مفصل
صدا دادن زانو بعد از عمل تعویض مفصل

صدا دادن زانو یکی از عوارض جانبی بسیار طبیعی عمل تعویض مفصل زانو است. صدایی که می‌شنوید به احتمال زیاد ناشی از قسمت‌های فلزی یا پلاستیکی مفصل تعویض‌شده زانو است.

استفاده از زانوبند (بریس) بعد از جراحی زانو
استفاده از زانوبند (بریس) بعد از جراحی زانو

استفاده از زانوبند بعد از عمل تعویض مفصل زانو به موارد فردی و توصیه‌های پزشک بستگی دارد. انواع مختلف زانوبند با جنس‌های مختلف و عملکردهای منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند که پزشک با توجه به شرایط بیمار یکی از آن‌ها را پیشنهاد می‌دهد

دامنه حرکتی بعد از تعویض مفصل لگن
دامنه حرکتی بعد از تعویض مفصل لگن

دامنه حرکتی لگن توسط مفصل گوی و کاسه‌ای (مفصل توپی) که از استخوان ران (فمور) و لگن تشکیل شده است، تعیین می‌شود. عمل جراحی تعویض مفصل لگن به بهبود دامنه حرکتی کمک می‌کند.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×