• 02129123462
  • آدرس: تهران، میدان اقدسیه، خیابان اراج، خیابان 22 بهمن، روبروی بیمارستان نیکان، پلی کلینیک فوق تخصصی نیکان، طبقه 4
بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران

بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران

مدت مطالعه: دقیقه
نویسنده: تیم محتوا
انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

برای انتخاب بهترین جراح تعویض مفصل زانو باید حساسیت زیادی به خرج دارد.چرا که تعویض مفصل زانو یکی از سخت ترین عمل ها است. به کمک این جراحی، درد های بیمار در ناحیه زانو به طور کامل از بین رفته و زانو به شکل طبیعی خود باز خواهد گشت.

جراحی تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی زانو، جراحی برای کاهش درد و بهبود عملکرد مفصل زانو می باشد. در این عمل، غضروف آسیب دیده مفصل زانو خارج شده با یک مفصل مصنوعی از جنس فلز و پلیمر پلاستیک جایگیزین می شود.

 

چه متخصصان و جراحانی جراحی تعویض مفصل زانو را انجام می دهند؟

جراحی تعویض مفصل زانو توسط فوق تخصص زانو یا همان جراح زانو انجام می شود. فوق تخصص زانو همان متخصص ارتوپدی که علاوه بر اینکه در زمینه تشخیص و درمان مشکلات مربوط به سیستم حرکتی، مفاصل، عضلات و بافت های موجود در اندام حرکتی و استخوانی تخصص دارد با گذراندن دوره های تخصصی جراحی زانو به این تخصص دست یافته اند.

جراح زانو زمانی اقدام به جراحی تعویض مفصل زانو می کند که  مفصل زانو به طور کامل تخریب شده باشد. تا بدین وسیله بتواند بخش های تخریب شده غضروف در بخش انتهایی بالایی ساق و بخش انتهایی استخوان ران را به طور کامل بردارد .

خوشبختانه به کمک این جراحی، درد های بیمار در ناحیه زانو به طور کامل از بین رفته و زانو به شکل طبیعی خود باز خواهد گشت.

 

فوق تخصص زانو کیست؟

فوق تخصص زانو در واقع همان متخصص ارتوپدی است که به صورت تخصصی و با گذاراندن دوره های جداگانه تخصص جراحی زانو به درمان مشکلات و آسیب های زانو می پردازد.

یک پزشک متخصص جراحی زانو برای دستیابی به این تخصص چنین مراحلی را گذرانده است:

  • گذاراندن دوره هفت ساله پزشکی عمومی
  • گذراندن دوره های چهار ساله تخصصی برای دریافت بورد تخصصی ارتوپدی
  • گذراندن دوره های دو الی سه ساله فوق تخصص زانو

زانو یکی از آسیب پذیرترین بخش های بدن است که تشخیص و درمان مشکلات مربوط به آن نیاز به یک پزشک متخصص دارد. فوق تخصص زانو پزشکی است که با تمرکزی که در ناحیه زانو دارد به درمان مشکلات موجود در رباط ها، تاندون ها و عضلات می پردازد.

فوق تخصص زانو که در برخی مواقع از آن با عنوان فوق تخصص جراحی زانو نیز یاد می شود؛ به دو طریق جراحی و غیرجراحی به درمان مشکلات مربوط به زانو می پردازد.

در اغلب موارد جراحی برای درمان مشکلات زانو به عنوان آخرین راه انتخاب می شود. معمولا متخصص زانو قبل از جراحی با روش های غیرجراحی همچون دارودرمانی، ورزش درمانی، فیزیوتراپی به درمان این اختلالات می پردازد و تنها در مواقع ضروری دست به انجام جراحی زانو می زنند.

 

جراح تعویض مفصل زانو

 

بیماری ها و اختلالاتی که برای درمان می توان از فوق تخصص زانو کمک گرفت

همان طور که اشاره شد فوق تخصص زانو همان متخصص ارتوپد است که قادر است به تشخیص و درمان انواع اختلالات و مشکلات استخوان ها و مفصل ها بپردازد.

اما از آنجایی که فوق تخصص زانو به صورت تخصصی در زمینه مشکلات زانو تخصص دارد از این رو می تواند به درمان چنین مشکلات موجود در زانو بپردازد:

 

آرتروز زانو

آرتروز یا استئوآرتریت یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به مفصل زانو است که در پی آن غضروف قرار گرفته در مفصل زانو به تدریج تحلیل و فرسوده می شود.

 

شکستگی زانو

شکستگی زانو یکی از ناگوارترین اتفاقاتی است که به دلایل مختلفی از جمله تصادف، ورزش، افتادن از بلندی ایجاد می شود.

شکستگی زانو در نواحی مختلفی رخ می دهد اما شیوع این نوع شکستگی در استخوان کشکک بیشتر از سایر نقاط است.

علائم شکستگی زانو از تورم در محل آسیب دیدگی با تغییر شکل دادن رنگ و شکل زانو متغییر است. از این رو  انتخاب روش درمان به عوامل مختلفی همچون شدت بیماری، شرایط و سن فرد متفاوت می باشد و فوق تخصص زانو با توجه به علائم و میزان شدت آسیب دیدگی پس از بررسی های لازم اقدام به درمان می نماید.

 

دررفتگی زانو

دررفتگی زانو زمانی رخ می دهد که استخوان کشکک زانو از محل قرار گیری اصلی خود خارج شود. این عارضه در کنار درد زانو با گرفتگی ها و مشکلات زیادی در مفصل زانو همراه است که در صورت درمان نشدن ممکن است عوارض جبران ناپذیری را بر جای بگذارد.

درمان دردهای زانو

تشخیص و درمان مشکلات زانو توسط فوق تخصص زانو

بوریست زانو

به التهاب بورس های نزدیک مفصل زانو، بوریست می گویند. بورس ها کیسه های حاوی مایع هستند که اصطلاک میان استخوان ها،  تاندون و عضلات اطراف مفصل زانو را کاهش می دهند.

وارد شدن فشار مضاعف به زانو، وارد شدن ضربه مستقیم به زانو، عوارض ناشی از آرتروز زانو از شایع ترین دلایل بوریست زانو است که این عارضه با گرم شدن و خشکی در مفصل زانو همراه است.

 

پارگی رباط صلیبی

پارگی رباط صلیبی از شایع ترین آسیب های زانو در ورزشکاران است که بسیاری از افراد در ورزش های خاص را درگیر می کند. پارگی رباط صلیبی درجات و انواع مختلفی دارد که فوق تخصص زانو بر اساس نوع و درجه آن روش درمانی را انتخاب می کند.

 

پارگی مینیسک زانو

مینیسک ها، تیغه های غضروفی هستند که در بین دو استخوان ران و ساق پا قرار دارند. افزایش سن، وارد شدن فضار مضاعف به مینیسک در حین فعالیت های ورزشی از مهم ترین علت های بروز این نوع آسیب دیدگی می باشد.

فوق تخصص زانو در مراحل اولیه بیماری از روش های غیرجراحی برای درمان این عارضه استفاده می کند و در صورتی که این روش ها تاثیری در بهبودی حال بیمار نداشته باشد در این صورت ترمیم پارگی مینیسک زانو تنها به وسیله جراحی صورت می گیرد.

 

نرمی کشکک زانو

نرم شدن زانو یا کندرومالاسی عارضه ای است که در پی آن غضروف پشت کاسه زانو آسیب می بیند. این عارضه باعث تورم و درد شدید در زانو همراه است که بیشتر جوانان و ورزشکاران را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال در افراد بالای 40سال به ندرت اتفاق می افتد.

فوق تخصص زانو

 

بهترین متخصص یا جراح تعویض مفصل زانو کیست؟

بهترین جراح تعویض مفصل زانو پزشکی است که با دانش و تخصصی که در زمینه مشکلات و اختلالات زانو دارد می تواند جراحی تعویض مفصل را به بهترین و درست ترین روش ممکن انجام دهد.

بهترین متخصص یا جراح تعویض مفصل زانو کیست؟ این سوالی است که بسیاری از بیماران در هنگام مواجه با مشکلات زانو دنبال پاسخ آن هستند.

مسلما شما برای درمان دردهای حاصل از مشکلات زانوی خود مستحق داشتن متخصصی هستند که در زمینه اختلالات مربوط به زانو تخصص کافی را دارد. یک متخصص جراحی زانو یا جراح تعویض مفصل زانو بهترین شخصی است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

متخصص یا جراح تعویض مفصل زانو همان متخصص ارتوپدی است که با گذراندن دوره های تخصصی به تخصص جراحی تعویض مفصل زانو دست یافته است. از این رو این پزشکان از تخصص و مهارت بالاتری نسبت به جراحان ارتوپد برخوردارند و قادرند به راحتی و با کمترین عارضه این جراحی را انجام دهند.

کار عمده یک فوق تخصص یا جراح تعویض مفصل زانو، انجام جراحی تعویض مفصل زانو بر روی اختلالات و مشکلات مفصل زانو است که به کمک روش های درمانی کم تهاجمی قابل درمان نیستند.

متاسفانه با شیوع آرتروز و سایر آسیب های زانو، افراد زیادی بنا به دلایل متفاوتی اعم از: طرز نامناسب زندگی، ورزش نکردن و... دچار آسیب و مشکلاتی در مفصل زانوی خود می شوند.

اگر این آسیب ها در مراحل اولیه تشخیص داده نشوند و اقدامات درمانی لازم برای رفع آن ها صورت نگیرد، گزینه ی جراحی تعویض مفصل زانو راه حل مناسبی برای رفع آسیب های موجود می باشد.

 

ویژگی بهترین جراح تعویض مفصل زانو

از آنجایی که جراحی تعویض مفصل زانو با خطرات و عوارضی همراه است از این رو پیدا کردن یک جراح تعویض مفصل زانو کار ساده ای نیست و نیاز به تحقیق و پرس و جوی فراوانی دارد.

پس در انتخاب متخصص و جراح تعویض مفصل زانو چنین ویژگی های را در نظر بگیرید:

  • صمیمی بودن و اطمینان دهنده به بیمار
  • دلسوز و داشتن مهارت بالا در ارتباط گرفتن با بیمار
  • آشنا بودن به اطاعات جدید روز
  • صبور، باوجدان و وظیفه شناس
  • دارای قدرت تشخیص و تصمیم گیری بالا
  • آشنایی با جدیدترین روش های جراحی تعویض مفصل زانو
  • دارا بودن بورد تخصصی و فوق تخصصی جراحی تعویض مفصل زانو
  • تجربه و مهارت بالا در انجام جراحی های متعدد
  • توانایی انجام جراحی های زانو با ریسک بالا

به طور کلی میتوان گفت بهترین جراح تعویض مفصل زانو کسی است که از مهارت بالا در انجام جراحی سخت تعویض مفصل زانو بر بیاید. فقط توجه به مدرک یک پزشک، هیچ کمکی به شما نمی کند؛ زیرا در هیچ کجای جهان، مدرک نشان دهنده مهارت و توانایی یک پزشک نیست و تنها با استناد به تجربه و نتایجی که از جراحی ها بدست می آید می توان به این ویژگی پی برد.

شاید در این میان برخی با خود بپرسند چگونه پزشکی با این ویژگی را پیدا کنیم؟ شما می توانید چنین جراح با چنین ویژگی را از پرس و جو کردن از دوستان و جستجو کردن در سایت های معتبر بیابید.

 

وظایف جراح تعویض مفصل زانو قبل از جراحی

مطمئنا قبل از مراجعه به جراح تعویض مفصل زانو، آشنایی با وظایف و ویژگی های آن متخصص بسیار اهمیت دارد و به شما در انتخاب بهترین جراح تعویض مفصل زانو کمک زیادی می کند.

وظیفه یک جراح تعویض مفصل زانو تنها انجام جراحی تعویض مفصل نیست بلکه جراحی یک بخش از وظایف جراح تعویض مفصل است و این پزشک برای اینکه متوجه شود یک بیمار نیاز به جراحی دارد یا خیر ابتدا به تشخیص مشکلات زانو می پردازد.

یک متخصص یا جراح تعویض مفصل زانو به درمان چنین اختلالی می پردازد و شما برای درمان چنین مشکلاتی می تواند به این متخصصین مراجعه کنید.

از شایع ترین اختلالاتی که موجب زانو درد شدید شده و بدنبال آن بیمار نیاز به جراحی تعویض مفصل زانو دارد عبارت‌اند از:

  • آرتروز یا استئوآرتریت زانو
  • آرتریت زوماتوئید زانو یا روماتیسم زانو
  • شکستگی زانو
  • آسیب دیدگی رباط ها و لیگمان های زانو
  • آسیب دیدگی ناشی از پوکی استخوان

وظایف جراح تعویض مفصل زانو

 

فوق تخصص زانو از چه طریقی به درمان مشکلات زانو می پردازد؟

جراحی بخش کوچکی از کار فوق تخصص جراحی زانو است و به گونه ای می توان گفت جراحی آخرین مرحله درمان مشکلات زانو است و متخصص زانو پس از تشخیص علت درد زانو، بسته به نوع اختلال و علائم ایجاد شده برای بیمار از چنین روش هایی استفاده می کند:

 

دارو درمانی

در بسیاری از موارد، مصرف دارو می‌تواند به کاهش درد و التهاب مشکلات ایجاد شده کمک کند و با کاهش فرآیند پیشرفت بیماری حتی باعث توقف شرایط آن شود.

دارودرمانی یکی از مهم ترین بخش های درمانی مشکلات زانو است که فوق تخصص زانو با تجویز داروهایی از قبیل داروی ضدالتهاب، داروهای ضد درد، داروهای موضعی و ... به تسکین این درد می پردازد.

 

ورزش درمانی و حرکت اصلاحی

ورزش درمانی به تمرین‌های اختصاصی و برنامه‌ریزی شده‌ می گویند که برای اصلاح مشکلات مفصل انجام می‌گیرد و هدف آن بازگرداندن یک بیمار آسیب‌دیده به حالت کاملا عملکردی و بدون درد و نیز قادر ساختن فرد جهت ترمیم نواحی مصدوم در خانه می‌باشد.

فوق تخصص جراحی زانو، برای داشتن برنامه صحیح ورزشی شما را به یک متخصص فیزیوتراپی ارجاع می دهد و فیزیوتراپ با آموزش انواع حرکت کششی ورزشی به تقویت عضلات بدن می پردازد.

 

تزریق درمانی

کنترل دردهای مزمن زانو با مصرف دارو قابل انجام نیست از این رو در این شرایط پزشک متخصص برای تاثیرگذاری بهتر و سریعتر تزریق داروی های استروئیدی و یا پی آر پی را تجویز می کند که در این شرایط گزینه خوبی برای از بین بردن درد و کاهش التهاب است.

 

جراحی

در صورتی که درد زانو به قدری شدید باشد که زندگی روزمره بیمار را مختل کند و درد بیمار به کمک هیچ کدام از روش ها تسکین نیابد در این صورت جراح یا فوق تخصص جراحی زانو از روش های جراحی برای درمان بیماری استفاده می کند.

جراحی تعویض مفصل زانو و آرتروسکوپی از جمله مهم ترین روش های جراحی زانو هستند که توسط فوق تخصص زانو انجام می شود.

جراحی آرتروسکوپی زانو توسط فوق تخصص زانو

جراحی آرتروسکوپی زانو توسط فوق تخصص جراحی زانو

انواع جراحی هایی که توسط فوق تخصص جراحی زانو صورت می گیرد؟

زانو درد یکی از شایع ترین مشکلاتی که در اثر آسیب دیدگی هر یک از ساختار های استخوانی، رباط ها و غضروف های زانو ایجاد می شود. در صورتی که درمان های ساده تر و غیرتهاجمی در درمان زانو درد موثر نباشد در این صورت فوق تخصص زانو روش جراحی را پیشنهاد می دهد.

دامنه عمل های جراحی که برای درمان زانو درد انجام می شود از جراحی آرتروسکوپی تا جراحی تعویض مفصل زانو متغییر است و جراح زانو بسته به شدت عارضه یکی از این جراحی ها انتخاب می کند.

از مهم ترین روش های جراحی که توسط فوق تخصص زانو انجام می شود عبارت‌اند از:

 

جراحی با حداقل تهاجم زانو یا آرتروپلاستی

جراحی تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی، یکی از شایع ترین جراحی های ارتوپدی است که با هدف برداشتن زانوی آسیب دیده، جایگزین کردن مفصل مصنوعی و به منظور تسکین درد، بهبود دامنه حرکتی و توانایی فرد در انجام حرکات روتین انجام می شود.

تفاوت این روش جراحی با روش های قدیمی در نحوه انجام آن است. بدین صورت که در روش های قدیمی، جهت انجام این جراحی، برشی طولانی و عمودی در مرکز زانو ایجاد می شود، اما امروزه به کمک این نوع روش جراحی برشی کوچکی در ناحیه مورد نظر ایجاد می شود. از این رو بیمار درد و التهاب کمتری را تجربه می کند.

فوق تخصص جراحی زانو از روش جراحی آرتروپلاستی برای درمان مشکلاتی از قبیل:

  • آرتروز و ساییدگی زانو
  • روماتیسم مفصلی
  • شکستگی زانو
  • عفونت مفصل زانو

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل آسیب دیده زانو با مفصل مصنوعی

 

تعویض کامل مفصل زانو

جراحی تعویض مفصل زانو به دو صورت کامل یا جزئی انجام می شود. که در جراحی کامل مفصل زانو، همانطور که از نام آن پیداست، کل مفصل زانو با یک مفصل مصنوعی یا پروتز عوض می‌شود. از این روش جراحی در مواردی که چندین ناحیه از مفصل زانوی آسیب دیده باشد، استفاده می شود.

 

جراحی آرتروسکوپی

آرتروسکوپی زانو نوعی عمل جراحی است که در آن فوق تخصص زانو، از آن برای تشخیص و درمان مشکلات مربوط به مفصل زانو استفاده می کند. آرتروسکوپی برگرفته از دو واژه آرترو به معنای مفصل و اسکوپی به معنای دیدن است.

در طی این روش، فوق تخصص ارتوپد با ایجاد یک برش، یک دوربین کوچک به نام آرتروسکوپ  وارد زانو می کند. پس از این مرحله پزشک می تواند از این طریق مشکلات مربوط به زانو را برطرف کرده و در صورت لزوم با استفاده از ابزار کوچک درون آرتروسکوپ، مسئله را تصحیح کند.

 

جراحی استئوتومی

استئوتومی به معنای برش زدن قسمتی از استخوان است که در پی آن فوق تخصص جراحی زانو استخوان بیمار را توسط عمل جراحی و به صورت کنترل شده برش می دهد.

این نوع جراحی زانو، زاویه استخوان را تغییر می دهد در نتیجه برروی عملکرد مفصل آن نیز تاثیر می گذارد.

 

بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در تهران

بسیاری از افرادی که تصمیم به انجام جراحی آرتروپلاستی دارند به دنبال بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو می باشند. جراحی تعویض مفصل زانو یکی از روش های درمانی موثر و مناسب در رفع آسیب ها و مشکلات مربوط به این مفصل می باشد.

زمانی که شدت آسیب های زانو به اندازه ای باشند که با روش های ساده و کم تهاجمی درمان نشوند، انجام جراحی و تعویض مفصل آسیب دیده تنها راه درمان آسیب های موجود و تقویت دامنه ی حرکتی این مفصل می باشد.

دکتر امین جواهری

 

چند عامل در جراحی تعویض مفصل زانو و نتایج حاصل از آن، تاثیر می گذارند. این عوامل عبارتند از:

  • شدت آسیب دیدگی مفصل زانو. میزان و شدت آسیب های موجود، نوع جراحی را مشخص می نماید. به طوری که ممکن است در فردی تنها قسمت های آسیب دیده تعویض شوند و در فرد دیگر به دلیل شدت آسیب های موجود، تمام مفصل زانو با پروتز جایگزین شود.

  • جنس پروتز مورد استفاده. جنس و کیفیت پروتزهای استفاده شده تاثیر بسیار مهمی در کسب نتایج مطلوب و رضایت بخش از عمل جراحی دارند. به گونه ای که اگر جراح از پروتزهای مرغوب و با کیفیت برای جراحی تعویض مفصل زانو استفاده نماید؛ احتمال واکنش های سیستمیک و ایمنی بدن فرد نسبت به جراحی به کمترین حد ممکن می رسد و بدن فرد سازش بیشتری با پروتز تعبیه شده پیدا خواهد کرد.

  • روش کار جراح تعویض مفصل زانو. شیوه ی کارگذاری پروتز توسط جراح، تا حد زیادی روند عمل جراحی را تعیین می نماید و نتایج حاصل از آن را تحت تاثیر قرار می دهد. به خاطر داشته باشید انجام عمل تعویض مفصل زانو توسط جراح مجرب و حاذق بیشترین تاثیر را در کسب نتایج رضایت بخش دارد.

  • مراقبت های بعد از جراحی توسط بیمار. مطمئنا جراحی تعویض مفصل زانو مانند هرنوع عمل دیگر نیاز به یک سری مراقبت ها و نگهداری ها دارد. این مراقبت ها به بیمار کمک می کند تا روند بهبودی خود را با سرعت بیشتری طی نماید.

به خاطر داشته باشید مد نظر قرار دادن نکات مراقبتی و رعایت دقیق آن ها می تواند نتایج مطلوب حاصل از جراحی را قوت بخشد و دوره ی نقاهت را کوتاه تر نماید.

 


مطالب مشابه

علت زانودرد در چهل سالگی چیست و چطور درمان می شود؟
علت زانودرد در چهل سالگی چیست و چطور درمان می شود؟

با افزایش سن، درد زانو به‌طور طبیعی ایجاد می‌شود. بااین‌حال، سن تنها عامل پشت زانودرد نیست. امروزه حتی افراد 30 تا 40 ساله نیز درد زانو را تجربه می‌کنند که بیشتر به‌دلیل اضافه‌وزن و سبک زندگی کم‌تحرک است.

داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی
داروی گاباپنتین برای آرتروز - عوارض و نحوه اثربخشی

گاباپنتین به ندرت برای درمان آرتروز تجویز می‌شود. بااین‌حال، ممکن است زمانی تجویز شود که سایر داروها شکست خورده باشند، یا کسی نتواند سایر درمان‌های توصیه‌شده را مصرف کند.

غذاهای مضر برای آرتروز
غذاهای مضر برای آرتروز

اگر آرتروز دارید، باید بدانید رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر سلامتی شما می‌گذارد. برخی غذاها مانند شکر، نمک، لبنیات و ... برای آرتروز مضر هستند و اغلب منجر به التهاب، تحریک بیماری و تشدید درد می‌شوند.

عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.
عاقبت بیماران روماتیسم مفصلی چیست؟ نکات مهمی که باید رعایت کنید.

عدم درمان روماتیسم مفصلی اثرات گسترده‌ای بر روی بدن می‌گذارد. این بیماری علاوه بر مفاصل بر پوست، مغز، قلب و سایر نواحی نیز تأثیر می‌گذارد. در عین حال مصرف داروهای مختلف نیز می‌تواند عوارض جانبی دیگری در سراسر بدن ایجاد کند.

علت بیماری روماتیسم چیست؟
علت بیماری روماتیسم چیست؟

روماتیسم به علت های مختلف ازجمله افزایش سن، ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک و ... اتفاق میفتد. آرتریت روماتوئید (روماتیسم) نوعی بیماری خودایمنی است که می‌تواند باعث درد، تورم و سفتی مفاصل شود.

بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی
بهترین دارو‌ها برای درمان روماتیسم مفصلی

قرص و دارو‌هایی که برای درمان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود نقش اساسی در کنترل پیشرفت و علائم این بیماری دارند. شروع درمان بلافاصله پس از تشخیص مؤثرتر است و بهترین مراقبت‌های پزشکی، ترکیبی از داروهای آرتریت روماتوئید با روش‌های درمانی دیگر است.

انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی
انواع روماتیسم - 15 روماتیسم‌ التهابی و غیر التهابی

انواع بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی هستند که گروه‌های سنی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ازنظر شدت در افراد مختلف به‌شکلی متفاوت بروز پیدا می کنند. اختلالات روماتیسمی به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شوند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی
حرکات اصلاحی زانوی ضربدری - 7 تمرین ورزشی

تمرینات ورزشی برای اصلاح زانوی ضربدری به فرد در درمان پای ضربدری کمک می‌کند. این تمرینات به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی برای اصلاح زانوی ضربدری در نظر گرفته می‌شود.

چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟
چگونه درد آرتروز زانو را کم کنیم؟

تنها راه کاهش درد آرتروز زانو مصرف دارو‌ها نیست. بلکه می‌توانید با تغییری اندک در سبک زندگی خود به کاهش درد ناشی از آرتروز زانو و بهبود کیفیت زندگی کمک کنید.

آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟
آیا بیماری آرتروز زانو ارثی است؟

آرتروز یا استئوآرتریت (OA) همیشه ارثی نیست، اما کارشناسان معتقدند ممکن است جزئی ژنتیکی وجود داشته باشد که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. درحالی‌که ژنتیک در افزایش خطر ابتلا به آرتروز نقش دارد، این بیماری ارثی نیست.

نظرات

فیلدهای ضروری با علامت

×