شکننده بودن استخوان ها و ناخن ها، کوتاه شدن قد، دردهای استخوانی از شایع ترین علائم مخفی پوکی استخوان هستند که بعد از سن سی سالگی به مرور نمایان می شوند و در صورت بی توجه ای به آن ممکن است مشکلات متعددی برای شما ایجاد گردد.

ورزش نقش بسیار مهمی را در ساخت استخوانهای محکم در دوران جوانی ایفا کرده و بدین جهت برای حفظ و تقویت استخوان در دوران میانسالی نیز ضروری است. شما را به خواندن این مقاله دعوت می نمایم تا تاثیرات ورزش در تقویت و سلامت استخوان ها آشنا شوید.

در دوران جوانی استخوان های ما بسیار قوی هستند. بعد از 30 سالگی تراکم استخوان‌ها شروع به کم شدن می‌کند. با اینکه این فرآیند، یک فرآیند طبیعی در بدن است اما راه های زیادی برای کم کردن سرعت کاهش تراکم استخوان وجود دارد که یکی از بهترین کارها، داشتن تغذیه و رژیم غذایی مناسب است که با رعایت آن می توانید از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری کنید.

دکتر سید علیرضا امین جواهری
شماره تماس